Rast italijanske pohištvene industrije se je v letu 2023 nekoliko upočasnila
Vrednost proizvodnje pohištva je lani medletno upadla za -3,4 % na 28 mlrd EUR
Mnogi italijanski pohištveni proizvajalci opisujejo leto 2023 kot leto normalizacije po dveh letih izjemne rasti, ki jo je spodbujal tudi učinek inflacije.Po podatkih italijanskega združenja FederlegnoArredo je bila vrednost proizvodnje pohištva v Italiji lani za -3,4 % nižja v primerjavi z letom 2022, medtem ko je lesna industrija beležila izrazitejše krčenje v višini -8,1 %.
Posebej je lani pozitivno izstopal segment zunanjega pohištva, ki beleži rast že od pandemije Covid-19 in širitve gostinskega sektorja na zunanje površine.
Po podatkih združenja FederlegnoArredo je vrednost italijanske proizvodnje pohištva lani upadla na 28 mlrd EUR, z 29 mlrd EUR v letu 2022. Kljub temu je še vedno nad ravnmi z leta 2019.
Nekoliko drugačne številke pa so pri obsegu proizvodnje. Rast prihodkov glede na leto 2019 je namreč deloma tudi odraz višjih cen, ki so bile zabeležene že konec leta 2022.
Podatki italijanskega statističnega urada Istat o industrijski proizvodnji kažejo, da je obseg industrijske proizvodnje pohištva v prvih 11 mesecih leta 2023 zabeležil -5,3 %, obseg proizvodnje lesa pa -14,8 % upad.
Podjetja so proizvedla manj, vendar je vrednost prodaje v primerjavi z letom 2019 narasla zaradi rasti cen, ki je bila leta 2022 pri pohištvu v povprečju 6,5 %, medtem ko so se marže znižale.
Na padec obsega proizvodnje so vplivali različni dejavniki:
- pričakovano krčenje po 2 letih dvomestne rasti
- oslabitev javnofinančnih spodbud za gradbeništvo, kar je povzročilo nazadovanje notranjega trga
- padec svetovnega povpraševanja zaradi učinka inflacije, zlasti v Evropi in v zelo pomembni državi za izvoz italijanskega pohištva, kot je Nemčija
- padec povpraševanja zaradi geopolitične napetosti v vzhodni Evropi.
Izvoz pohištva v letu 2023
Največji upad izvoza so lani zabeležili na 3 strateških trgih:
- Izvoz v Nemčijo, ki je za italijansko pohištveno industrijo 3. največja izvozna destinacija, se je v letu 2023 zmanjšal za -5 %.
- Izvoz v ZDA, ki je 2. največja izvozna destinacija italijanske pohištvene industrije, je upadel za -11,4 %.
- Izvoz italijanskega pohištva na Kitajsko je lani upadel za -19,8 %.
Na drugi strani pa se je izvoz povečal na naslednje trge:
- V Francijo, ki je najpomembnejši izvozni trg za italijanske pohištvene proizvajalce, se je izvoz v letu 2023 povečal za 1 %.
- Izvoz v ZAE se je lani povečal za 4,8 %.
- Izvoz v Savdsko Arabijo je beležil 2,5 % rast.
V Združenju napovedujejo, da se bo izvoz pohištva v letu 2024 povečal za 6,8 %, predvsem zaradi predvidenega izvoza na trge Bližnjega vzhoda, zlasti v Savdsko Arabijo, ZAE in Indijo.
Največji italijanski pohištveni proizvajalci
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2022) |
---|---|
Friul Intagli Industries Spa | 858,16 |
Natuzzi SpA | 483,28 |
Media Profili Srl | 400,52 |
Ilcam Spa | 358,51 |
Veneta Cucine Spa | 340,59 |
Molteni & C. Spa | 311,08 |
Formenti & Giovenzana Spa | 279,51 |
Lube Industries Srl | 274,82 |
Scavolini Spa | 269,50 |
Poliform - Spa |
258,68
|


Viri: Factiva, Il Sole 24 Ore
Preberite še:
Globalni trendi na področju lesne in pohištvene industrije
Prihodki italijanskega sektorja lesenega pohištva upadli bolj od pričakovanj
Gospodarstvo ter možnosti vstopa na italijanski trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni