Ruski avtomobilski trg si bo po napovedih popolnoma opomogel do leta 2030

četrtek, 15. junij 2023


Ruski podpredsednik vlade in minister za industrijo in trgovino Denis Manturov je 13. junija v intervjuju za ruski Prime napovedal, da si bo ruski avtomobilski trg do leta 2030 v celoti opomogel na raven pred pandemijo. 
 

Zahodne sankcije so močno prizadele rusko avtomobilsko industrijo 

V ruski proizvodnji avtomobilov prevladujejo tuji evropski proizvajalci originalne opreme, hkrati pa so vodilni ruski proizvajalci še vedno močno odvisni od uvoza tujih sestavnih delov.

Avtomobilska industrija v Rusiji je bila po invaziji na Ukrajino močno prizadeta, ko so se mednarodna podjetja začela umikati z ruskega trga, uvoz delov pa se je ustavil.

Proizvodnja avtomobilov je v Rusiji dosegla najnižjo točko junija lani, ko so v državi proizvedli le 3.000 avtomobilov. 

Konec lanskega leta je bilo v Rusiji le še 11 tujih avtomobilskih znamk, od tega večinoma kitajskih. Pred vojno v Ukrajini jih je bilo na ruskem trgu preko 60. 
 

Ruska vlada si močno prizadeva za oživitev avtomobilskega sektorja 

V skladu s strategijo ruske avtomobilske industrije do leta 2035 naj bi proizvodnja avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil do leta 2030 ponovno dosegla raven pred pandemijo.

Ruska vlada je že v preteklih letih zagotavljala učinkovito podporo avtomobilskemu sektorju, ki je privedla do povečanja tako prodaje kot proizvodnje.

Tokrat vlada preučuje različne sheme za zagotavljanje podpore. Nekateri poslanci dume so predlagali, da bi morale regionalne vlade prisiliti k nakupu avtomobilov za uradnike. Druga ideja je, da bi materam novorojenčkov omogočili, da del porodniške porabijo za nakup avtomobila. Avtomobilske kredite bi lahko subvencionirali na enak način, kot je država subvencionirala hipotekarne obrestne mere za krepitev gradbenega sektorja. Vendar odločitve še niso bile sprejete. 
 

Okrevanje industrije v letu 2023 

V letu 2023 je prodaja avtomobilov v Rusiji že začela okrevati, vendar ostaja na 60 % predvojne ravni.  Višja prodaja je posledica večjega povpraševanja ter rasti realnih dohodkov. 
  
Prodaja novih osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil (LCV) se je v Rusiji maja 2023 medletno več kot podvojila na 51.466 enot.

Tudi težave z dobavo se počasi rešujejo. Rusija na primer ni mogla izdelati nekaterih komponent, kot so zračne blazine, ki so bile vse uvožene, zato so avtomobile izdelovali brez vgrajenih zračnih blazin. Avgusta lani pa je Avtovaz spet obnovil proizvodnjo avtomobilov Lada z zračnimi blazinami.

Izvršni direktor družbe AvtoVAZ napoveduje v letošnjem letu izvoz v obsegu od 10.000 do 15.000 avtomobilov Lada, izvozni načrt za leto 2024 pa obsega približno 50.000 avtomobilov.

V Uzbekistanu in Kazahstanu ima Avtovaz montažno proizvodnjo, ki je že pripravljena za zagon, vendar je potrebno tam sprejeti še določene državne ukrepe glede tehnične ureditve. Če bodo ti ukrepi sprejeti, se lahko izvozne številke še povečajo.

Preberite še: Zahodne sankcije so lani več kot prepolovile prodajo novih avtomobilov v Rusiji. 

Izvršni direktor ruskega avtomobilskega proizvajalca AvtoVAZ Maxim Sokolov ocenjuje, da bi se lahko prodaja na ruskem avtomobilskem trgu do konca tega leta povrnila na 875.000, s čimer bi se povrnil velik del izgub, ki jih je povzročil umik vseh mednarodnih proizvajalcev s sedežem v Rusiji.
 

 

Kitajski in iranski avtomobilski proizvajalci nadomeščajo odhajajoča zahodna podjetja 

Eden od dejavnikov rasti avtomobilskega trga v Rusiji so tudi kitajski in iranski avtomobilski proizvajalci, ki nadomeščajo odhajajoča zahodna podjetja.

Kitajska že ima 2 avtomobilski tovarni v Rusiji. Glede na majsko poročilo Forbes je Kitajska lani že prehitela Japonsko in postala prva izvoznica avtomobilov na svetu. Kitajski izvoz avtomobilov se je lani povečal za 58 % na letni ravni, pri čemer se je največ povečal prav izvoz v Rusijo.

Tudi Iran je izkoristil odhod zahodne konkurence z ruskega trga. Februarja 2023 je 2. največji iranski proizvajalec avtomobilov po obsegu, SAIPA, prišel na ruski trg, s tem ko je podpisal sporazum o uvozu 45.000 avtomobilov v Rusijo.

Iran, ki je že leta pod sankcijami, je zdaj ponudil pomoč Rusiji pri oživitvi njene zastale proizvodnje avtomobilov s sodelovanjem med vodilnimi proizvajalci avtomobilov v obeh državah.

O zavezništvi Irana in Rusije v avtomobilski industriji si lahko preberete v tem prispevku.
 

Prodor na trg s proizvodnjo modelov »Made in Russia« 

Ruski proizvajalci upajo, da bodo naredili nov prodor na trg s proizvodnjo modelov, ki so 100 % izdelani v Rusiji. Avtomobile nameravajo tudi bolj prepoznavno označiti kot »Made in Russia«. Poleg tega AvtoVaz razmišlja tudi o označitvi svojih blagovnih znamk v cirilici. 
 

Vzporednice z rusko letalsko industrijo

Podobna zgodba se odvija tudi v ruski letalski industriji, ki so jo sankcije prizadele enako močno kot avtomobilsko industrijo.

Minister Denis Manturov je razkril, da se v Rusiji pripravljajo na prvi polet letala Sukhoi Superjet New (SSJ New), ki je v celoti proizvedeno v Rusiji, z uvozno nadomeščenimi komponentami in motorjem PD-8. Certifikacija letala naj bi bila končana do konca leta 2023.

Poleg tega Rusija sodeluje s Kitajsko pri oblikovanju letala za dolge razdalje. Izdelali naj bi ga med letoma 2028 in 2030. Manturov je poudaril, da bo Rusija nadaljevala sodelovanje s svojimi kitajskimi partnerji, hkrati pa sprejela ukrepe za oblikovanje lastnega letala. Cilj je, da bo novo letalo pripravljeno po letu 2030.
 

Viri: Factiva, bne IntelliNews, Avtovaz

 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Gospodarstvo ter možnost vstopa na ruski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: