Španski izvoz pohištva se je leta 2023 povečal za 3 %

torek, 27. februar 2024
 

Španski izvoz pohištva je v letu 2023 dosegel 3,041 mlrd EUR 

Po podatkih Združenja španskih proizvajalcev in izvoznikov pohištva (Anieme) se je španski izvoz pohištva v obdobju od januarja do decembra 2023 povečal za 3 % in presegel vrednost 3.041 mio EUR.

Katalonija in Valencia sta vodilni med avtonomnimi skupnostmi pri izvozu pohištva in skupaj predstavljata 54,6 % celotnega izvoza. 

Veliko, 10,5 % rast izvoza pohištva je lani dosegla Galicija ter se uvrstila na 3. mesto na lestvici.
 



Vodilne izvozne destinacije 

Francija je tudi v letu 2024 ostala vodilna izvozna destinacija, saj je Španija v to državo lani izvozila 27,4 % celotnega izvoza pohištva, kar je -0,7 % manj kot leto prej.

Na evropskem trgu Franciji sledijo Portugalska (+4,1 %), Italija (+2,4 %), Nizozemska (+5,4 %) in Belgija (+9,8 %).

Tudi Združeno kraljestvo kljub Brexitu ohranja rast uvoza španskega pohištva. Ta se je lani povečal za 10,2 %. Ta država ni končna destinacija vsega španskega pohištva, uvoženega v Združeno kraljestvo, saj veliko tega pohištva naprej izvozijo za projekte, ki se razvijajo na drugih trgih, kot je na primer Bližnji vzhod.

Tudi Maroko, ki je na 7. mestu lestvice najpomembnejših uvoznih trgov, je zelo pomemben trg, ne le zaradi svoje velikosti in geografske bližine, ampak tudi zaradi števila gradbenih projektov, ki se izvajajo na tem trgu.

ZDA kljub temu, da ostajajo na 3. mestu na lestvici španskih pohištvenih destinacij, beležijo zmanjšanje uvoza za -4,6 % v letu 2023. ZDA so trg, ki ga nameravajo španska pohištvena podjetja še naprej podpirati, da se obnovi obseg prodaje, pa tudi zaradi ogromnih poslovnih priložnosti, ki jih ta trg ponuja.

Prodaja na tuje trge v španskem pohištvenem sektorju še naprej narašča, čeprav se stopnja rasti upočasnjuje. V tako zapletenem geopolitičnem kontekstu, kot je sedanji, ko se sektor sooča še z inflacijo in padcem povpraševanja, se podjetja zelo trudijo, da spodbujajo ključne dejavnike, kot so inovacije ali trajnost, ki pa zahtevajo pomembne naložbe. 

V združenju Anieme zato opozarjajo na nujnost podpore podjetjem in povečanja vlaganj v mednarodno promocijo španskih pohištvenih znamk, saj je internacionalizacija nujna za obstojnost podjetij v tem sektorju.

 

Španski trg pohištva 

Španija je ena največjih evropskih držav proizvajalk pohištva. Razvoj proizvodne tehnologije in porast povpraševanja po pohištvu po meri sta ključna dejavnika, ki spodbujata rast španskega trga pohištva.
 
Analitiki Mordor Intelligence ocenjujejo, da bo španski trg pohištva v obdobju 2024-2029 rasel po 10,8 % povprečni letni stopnji, ter leta 2024 dosegel vrednost 9,56 mlrd USD (8,84 mlrd EUR), leta 2029 pa 15,97 mlrd USD (14,76 mlrd EUR).
 
Priložnosti za rast trga ponujajo naraščajoči projekti prenove in preoblikovanja v stanovanjskem sektorju, ter povečanje razpoložljivega dohodka prebivalstva.
 
 
Viri: Factiva, Interempresas, Mordor Intelligence

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju lesne in pohištvene industrije

Gospodarstvo ter možnosti vstopa na španski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: