EV z dvosmernim polnjenjem postajajo vse bolj realna možnost

torek, 23. april 2024
 

Večina večjih proizvajalcev avtomobilov bo v prihodnjih letih predstavila modele, ki podpirajo V2G

Električna vozila (EV), ki svojim lastnikom omogočajo prodajo električne energije nazaj v omrežja, postajajo vse bolj realna možnost.

Dvosmerno polnjenje ali polnjenje od vozila do omrežja (V2G) lastnikom EV omogoča polnjenje po nočnih cenah izven obremenitev, nato pa prodajo energije nazaj v omrežja.

V kratkem obdobju bi lahko 1 mio EV zagotovilo toliko energije kot velika jedrska elektrarna, pravijo v britanskem podjetju za programsko opremo ev.energy, ki dela na tehnologiji V2G s Siemensom, Nissanom, Volkswagnom in drugimi avtomobilskimi proizvajalci.

Dolga leta so bila vozila V2G bolj teorija kot praksa, saj je bil Nissan Leaf edino takšno EV. Stanje se je začelo spreminjati s pomočjo pametnih števcev električne energije, umetne inteligence in modeliranja inovativnih energetskih podjetij.

Večina večjih proizvajalcev avtomobilov, vključno s Tesla, BMW, Volkswagen, Renault in Toyota, naj bi v prihodnjih letih predstavila modele, ki podpirajo V2G.

Kitajski proizvajalci, kot je BYD, so prav tako razvili tehnologijo in Kitajska si obeta veliko vlogo na globalnem trgu V2G do leta 2030.

V ZDA je dvosmerno polnjenje trenutno v poskusni fazi, medtem ko je na glavnem evropskem trgu v Nemčiji ta tehnologija še zelo oddaljena možnost, predvsem zaradi regulativnih ovir glede tega, kako določiti ceno energije, prodane nazaj v omrežje.

Dvosmerne polnilnice so dražje od klasičnih, saj jih za zdaj proizvajajo le v manjšem obsegu.

V Združenem kraljestvu je podjetje Octopus Energy uvedlo storitev V2G za stranke, ki ponuja brezplačno polnjenje, če lastniki svoja EV pustijo priklopljena čez noč. Octopus letos načrtuje podobno storitev še na svojih drugih energetskih trgih, vključno s Francijo, Japonsko, Novo Zelandijo in ameriško zvezno državo Teksas.
 

Avto-energetska podjetja

Proizvajalci avtomobilov so vzpostavili svoje lastne energetske enote in se pridružili programskim platformam, distributerjem energije in drugim, ki se potegujejo za prihodke na trgu V2G.

Koliko bi lahko zaslužili, še ne vedo. Večino denarja bodo prejeli lastniki EV, posrednikom, ki bodo prodajali električno energijo v omrežja, bo ostal le manjši delež, ki pa se bi vseeno lahko obrestoval pri milijonih EV.

V naslednjih nekaj mesecih bo General Motors (GM) lansiral električni tovornjak Chevrolet Silverado, ki bo imel dvosmerno zmogljivost, prav tako kot vsa njegova ostala EV do leta 2026.

GM načrtuje prodajo energije javnim podjetjem in partnerstvo z agregatorji, ki združujejo večje število EV za prodajo energije. GM prav tako gradi partnerstva z ameriškimi komunalnimi podjetji, vključno z Duke Energy.

Fordov tekmec GM F-150 Lightning, električni pickup, že podpira V2G.
 

Storitve uravnoteženega omrežja kot predhodnica V2G

Nekatera podjetja, vključno z Octopusom, že upravljajo storitve uravnoteženja omrežja, ki so nekakšen predhodnik V2G. Da bi se izognili ustvarjanju dragih dodatnih zmogljivosti, jim operaterji omrežij plačajo, da za zelo kratka obdobja izklopijo polnilnike EV.

Podjetje Monta iz Danske na primer daje uporabnikom aplikacij za zaračunavanje na nekaterih trgih približno 8 EUR na mesec za uravnoteženje omrežja, medtem ko na Nizozemskem takšno storitev ponuja izraelsko podjetje Driivz.

Volkswagnova energetska enota Elli gradi trgovalno platformo v Nemčiji za uravnoteženje omrežja, kot predhodnico V2G, ter načrtuje širitev ali sodelovanje s partnerji na drugih trgih.

Nuvve zagotavlja storitve V2G za približno 500 električnih avtobusov v številnih zveznih državah ZDA, kar je preprosta storitev, saj so priključeni večino dneva in med šolskimi počitnicami.

Toda za osebna EV bo ključnega pomena prepričevanje strank prek aplikacij z natančnimi in privlačnimi cenami. Platforme z zanesljivimi napovedmi umetne inteligence o tem, koliko EV bo priključenih, bodo dobile več poslov, kot na primer ameriški Duke Energy, ki izvaja dvosmerne teste z GM in Fordom.

Energetske enote proizvajalcev avtomobilov večinoma ne bodo imele dovolj obsega, da bi lokalno združile dovolj EV za prodajo električne energije javnim podjetjem, zato si nastajajoče platforme, vključno s Kaluzo ali The Mobility House, prizadevajo delovati kot posredniki, ki združujejo EV več različnih znamk.

Ti posredniki bodo morali tudi zagotoviti, da EV ne bodo preobremenila omrežij, če bo vsi polnili, ko bodo cene nizke, ter odvajali energijo, ko bodo cene visoke.

Renault sodeluje z nemškim podjetjem The Mobility House, medtem ko Volvo dela tako na svoji lastni platformi kot tudi z drugimi, kot je britansko podjetje Kaluza. Kaluza sodeluje tudi z drugimi proizvajalci avtomobilov, vključno z Volkswagnom, Stellantisom, Nissanom, GM, Mitsubishijem in Porschejem.

 



Viri: Factiva, Reuters

 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Norveška je vodilna pri uvajanju EV



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: