Norveška je vodilna pri uvajanju EV

torek, 16. april 2024
 

Prodaja EV v EU upada, tržni delež EV pa se je zmanjšal

Električni avtomobili so ključni del evropskih načrtov zelenega prehoda.

Avtomobili so glavno prevozno sredstvo Evropejcev in predstavljajo 15 % evropskih emisij CO2. Izdelava vozil brez emisij je zato bistvena, če želi EU izpolniti svoje podnebne zaveze.

Od leta 2035 bo v Evropski uniji prepovedana prodaja novih bencinskih in dizelskih avtomobilov. Do tega mejnika je še dobrih 10 let, pot do tja pa je še polna izzivov.

V zadnjih mesecih je prodaja EV v EU upadla. Tržni delež EV se je v Q1 2024 zmanjšal s 14,16 % v letu 2023 na 12 % ali manj. To je mogoče pripisati predvsem odločitvi Nemčije, ki je največji evropski avtomobilski trg, da konec leta 2023 nenadoma ustavi subvencije za nakup električnih avtomobilov. Več o nemški avtomobilski industriji lahko preberete na tej povezavi.

Po podatkih Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev ACEA manj kot 30 % Evropejcev načrtuje nakup EV, več kot polovica pa noče plačati več kot 35.000 EUR za avto, kar je cenovna raven, ki jo ima le peščica EV.

O tej problematiki so razpravljali tudi na konferenci o EV, ki je v začetku aprila 2024 potekala Lillestromu na Norveškem.

V ACEA so na konferenci opozorili, da je rok 2035 tik pred vrati, še posebej to velja za proizvodne cikle. In s trenutnih 15 % EV mora EU priti na 100 % v približno 10 letih.

Po poročanju tiskovne agencije Bloomberg so EV konec leta 2023 v 31 državah po vsem svetu presegla točko preloma, to je 5 %, kar velja za točko množičnega sprejemanja. Toda le dve tretjini od 27 držav članic EU sta to raven presegli.
 

Norveška je vodilna pri uvajanju EV

Norveška, ki ni članica EU in je tudi velika proizvajalka nafte in plina, je vodilna pri uvajanju EV. EV vozila so v Q1 2024 predstavljala 90 % novih registracij avtomobilov na Norveškem, predvsem zaradi velikodušnih davčnih spodbud. Največ prodanih EV na Norveškem je znamke Tesla.

Cilj Norveške je doseči 100 % novih registracij EV do leta 2025.

Proizvajalci avtomobilov, kot sta Volkswagen in Volvo, so na Norveškem že prenehali s prodajo svojih modelov z notranjim zgorevanjem.


 

V večini držav EU elektrifikacija avtomobilske industrije poteka zelo počasi 

Združeno kraljestvo je za 5 let podaljšalo svoj cilj prepovedi prodaje novih avtomobilov z notranjim izgorevanjem. Novi cilj je sedaj leto 2035, a kljub temu mnogi industrijski strokovnjaki menijo, da je ta cilj nerealen.

Nekateri avtomobilski proizvajalci so vseeno optimistični. Na primer Nissan, eden prvih tradicionalnih proizvajalcev avtomobilov, ki je s svojim modelom Leaf uvedel plug-in, pravi, da nizka prodaja EV ni zaskrbljujoča. Po mnenju družbe se po 2 letih močne začetne rasti, proces elektrifikacije začel nekoliko normalizirati, a kljub temu vidijo jasen naraščajoči trend.

Volkswagen, Stellantis in Renault nameravajo v prihodnjih mesecih predstaviti nove, cenejše električne modele, vendar se za povečanja prodaje zanašajo tudi na svoje hibridne modele.

Ena od glavnih ovir za hitrejšo elektrifikacijo je po mnenju strokovnjakov iz industrije težava pri hitri in široki uvedbi potrebne infrastrukture EV.

Več kot polovica polnilnih postaj v EU je po podatkih ACEA v samo 2 državah, v Nemčiji in na Nizozemskem.

V Španiji na primer, kjer ljudje v povprečju zamenjajo svoje avtomobile le vsakih 14 let, 65 % lastnikov parkira svoje avtomobile kar na ulici, zaradi česar je polnjenje pravi izziv. Španija je pri elektrifikaciji trenutno tam, kjer je bila Norveška pred 10 leti.

Med druge ovire za počasno elektrifikacijo sodijo še številni predpisi EU za proizvajalce avtomobilov (teh je približno do 9 novih na leto) ter stalno spreminjajoče se nacionalne politike, ki bi jih lahko še poslabšala naraščajoča podpora evropskim populističnim gibanjem, ki so na splošno skeptična glede podnebja.

Ker so evropske volitve tik pred vrati, bi lahko tisto, kar se bo zgodilo v naslednjih nekaj mesecih, resnično določilo usodo evropske avtomobilske industrije, pravijo v ACEA.


Viri: Factiva, New Vision 

 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Gospodarstvo ter možnost vstopa na norveški trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: