Jugovzhodna Azija je nastajajoča zelena industrijska sila

torek, 14. november 2023
 

Kljub upočasnitvi Kitajske bo Azija še naprej spodbujala svetovno rast

Prispevek Azije k svetovni gospodarski rasti se bo v prihodnjem letu povečal. EIU napoveduje, da bo Azija leta 2024 predstavljala 60 % rasti svetovnega realnega BDP, kar je več od ravni pred pandemijo.

Kljub upočasnjenemu kitajskemu gospodarstvu in regionalnim geopolitičnim napetostim, bodo priložnosti za svetovno rast skoncentrirane v Aziji.

Znotraj Azije naj bi Kitajska leta 2024 prispevala dve odstotni točki regionalne rasti ali nekaj več kot polovico skupne rasti. Prispevek predstavlja padec glede na povprečje preteklih let, vendar bo še vedno znaten.

Nasprotno pa naj bi Indija prispevala 0,6 odstotne točke ali 15 % prispevek, kar je drugi najvišji za posamezen trg.

Jugovzhodna Azija, na čelu z Indonezijo, ponuja nekoliko manjšo podporo. Prispevki za te trge se glede na pretekli trend ne povečujejo bistveno, kljub vse večjemu zanimanju vlagateljev za njihov proizvodni potencial in potrošniške trge.

Manjši nastajajoči trgi v regiji imajo najboljše priložnosti za rast. Bangladeš, Indonezija, Vietnam, Malezija in do neke mere Filipini, naj bi srednjeročno rasli hitreje in se približali ravni BDP na prebivalca v razvitih azijskih gospodarstvih, kot so Japonska, Singapur in Južna Koreja.

Po drugi strani naj bi bila indijska gospodarska rast nižja od zgodovinskega povprečja.
 

Jugovzhodna Azija je nastajajoča zelena industrijska sila

Status jugovzhodne Azije kot proizvajalke zelene opreme se bo povečal, saj bodo trgi iskali alternative kitajski dobavi. Vendar se bo regija soočila z globalno konkurenco in njen izvoz bi lahko omejili nezaželeni regulativni ukrepi.

Diverzifikacija globalnih vrednostnih verig stran od Kitajske je bila pomemben katalizator pri povečanju prepoznavnosti jugovzhodne Azije. Članice Združenja držav jugovzhodne Azije (ASEAN) bodo v prihodnje igrale vse pomembnejšo vlogo kot proizvodna središča.

Glede na zanimanje svetovnih vlagateljev, ki iščejo nove regije izven Kitajske, je zelena industrija jugovzhodne azijske regije eno od področij z zelo velikim potencialom.

Proizvodnja sončnih celic, litijevih baterij in električnih vozil (EV) je ključnega pomena za energetski prehod. EU je na primer zakonsko določila, da enotni trg ne more predstavljati več kot 65 % ponudbe v osmih strateških tehnologijah brez neto vrednosti.

Zaradi stroškovnih prednosti jugovzhodne Azije je regija naravna alternativa kitajskim zelenim izdelkom.

Po podatkih Mednarodnega energetskega združenja so stroški proizvodnje sončnih kolektorjev znotraj bloka ASEAN le približno 4 % višji kot na Kitajskem, medtem ko so v EU višji za skoraj 50 %. Vietnam, Malezija in Tajska so države v ASEAN, ki imajo glede na njihove obstoječe proizvodne baze, največji potencial, predvsem na področjih, kot so sončni paneli.
 


Perspektivni področji sta tudi izdelava baterij in delov za električna vozila. Začetek proti-subvencijske preiskave kitajskih električnih vozil in sestavnih delov s strani EU bo evropska avtomobilska podjetja spodbudil k iskanju alternativnih dobaviteljev. Gospodarstva ASEAN že agresivno tekmujejo med seboj, da bi pritegnila naložbe v proizvodnjo električnih vozil, pri čemer Tajska zagotavlja spodbude za potrošnjo in proizvodnjo, Indonezija pa upa, da bo razvila lastno dobavno verigo z izkoriščanjem dostopa do lokalnih surovin, ki se uporabljajo v baterijah. Filipini, Vietnam in Mjanmar (Burma) bi prav tako lahko imeli koristi zaradi obstoječe industrijske baze in ustreznih dobavnih verig, ki so jih večinoma oblikovala japonska in južnokorejska avtomobilska podjetja.
 

Izzivi pri razvoju zelene industrije v gospodarstvih ASEAN

Gospodarstva ASEAN se pri razvoju njihove zelene industrije soočajo z izzivi, kot je na primer nizkocenovna proizvodnja iz Indije, ki ponuja lastne spodbude prek svoje sheme spodbud, povezanih s proizvodnjo.

Kljub veliko višjim stroškovnim osnovam si napredni trgi prav tako želijo razviti lastne zmogljivosti za povečanje svoje ekonomske varnosti. Tudi članice EU, kot sta Madžarska in Poljska, so nastajajoči proizvajalci litijevih baterij z ambicijo nadaljnje rasti.

Ameriški zakon o zmanjševanju inflacije ponuja pomembne finančne spodbude za naložbe v zeleno industrijo in povezuje dostop do trga z lokalizacijo proizvodnje. Sredi leta 2024 bodo začele veljati višje ameriške carine za nekatere proizvajalce sončnih panelov s sedežem v jugovzhodni Aziji, potem ko je preiskava leta 2022 ugotovila, da se zanašajo na kitajske komponente, za katere bi veljale carine, če bi jih pošiljali s Kitajske.

EU je v svoji preiskavi kitajskih električnih vozil pokazala, da je pripravljena sprejeti lastne ukrepe in bi lahko v svoji širši okoljski ureditvi tudi omejila priložnosti za jugovzhodno Azijo.

Izvoz iz gospodarstev, odvisnih od premoga, kot sta Indonezija in Vietnam, bi se lahko soočil z višjimi stroški, na primer zaradi mejnih tarif za ogljik.

Jugovzhodna Azija bo leta 2024 pomembno napredovala pri razvoju svoje zelene proizvodne baze, vendar bo zaradi konkurence kitajskih izdelkov do tja še dolga pot.

Prevlado Kitajske v industriji, do katere je prišlo v primeru sončnih kolektorjev kljub dolgotrajnim kazenskim dajatvam, ki sta jih naložili EU in ZDA, bo težko premagati.

Glavne ovire za jugovzhodno Azijo vključujejo pomanjkanje lokalne tehnologije in blagovnih znamk, zaradi česar so odvisne od naložb proizvajalcev s Kitajske, Japonske in Južne Koreje. Čeprav vlade ASEAN izvajajo široko nevtralnost v mednarodnih zadevah, izvoz ASEAN ne bo imun na geopolitične napetosti.

Viri: Factiva, The Economist Intelligence Unit

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju zelene tehnologije

Prevlada Kitajske v dobavni verigi solarne opreme



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: