Kriza v gradbeništvu se odraža tudi v nemški pohištveni industriji

četrtek, 24. avgust 2023
 
Številni nemški proizvajalci pohištva se soočajo s težkimi razmerami na trgu in upadom naročil. Vzrok pa ni le slabo razpoloženje potrošnikov v državi, ampak tudi velika kriza v gradbenem sektorju. 
 

Padec povpraševanja in upad naročil 

Običajno se prodaja pohištva poveča že v začetku septembra, ko se potrošniki po poletnih dopustih ponovno vrnejo v trgovine. Prodaja nato doseže vrhunec novembra, ki je daleč najmočnejši mesec za nakupe pohištva v Nemčiji.
 
v Združenju nemške pohištvene industrije VDM napovedujejo, da se za leto 2023 obeta precej drugačen scenarij, saj se država sooča s šibko potrošniško klimo in krizo v gradbenem sektorju.
 
Potrošniki so zaskrbljeni zaradi trenutne gospodarske situacije in se izogibajo nakupu dolgoročnih potrošniških dobrin.
 
Nedavna študija svetovalnega podjetja BBE in Inštituta za raziskave maloprodaje (IfH) prav tako ugotavlja, da veliko gospodinjstev trenutno kupuje le pohištvo, ki ga je treba kupiti zaradi dotrajanosti ali zaradi selitve. 
 
Število vseljivih novih hiš in stanovanj se močno zmanjšuje. Leta 2023 bo v Nemčiji zgrajenih le 245.000 novih stanovanjskih enot namesto politično ciljanih 400.000, kot ocenjujejo ekonomski raziskovalci inštituta Ifo. Leta 2024 naj bi bila številka še nižja, in sicer 210.000 enot.
Upad novogradenj resno vpliva tudi na pohištveno industrijo.
 
 
Na znaten padec povpraševanja kaže upad naročil pri približno 450 nemških pohištvenih proizvajalcih: 
  • Segment oblazinjenega pohištva poroča o skoraj -10 % padcu naročil v obdobju od januarja do julija 2023. 
  • V segmentih jedilnic, spalnic in dnevnih sob so izgube -12 %.
  • Tudi v segmentu kuhinj, ki že vrsto let beleži stabilno rast, so vrednosti naročil od začetka leta padle za dobra -2 %.    


Posledice upada naročil in krizni ukrepi 

  • Zaradi upada naročil so bili številni pohištveni proizvajalci že prisiljeni uvesti skrajšani delovni čas. Približno 35 % podjetij je že uvedlo krajše delovnike, 36 % pa jih to načrtuje do konca tega leta. 
  • Podjetja prav tako zmanjšujejo število zaposlenih, predvsem tistih, zaposlenih za določen čas. 
  • Nekateri proizvajalci so tudi že začasno zaprli obrate, kot na primer Maja Möbel.
  •  V letu 2023 je prišlo tudi do stečajev. Med drugimi so šli v stečaj proizvajalec oblazinjenega pohištva Willi Schillig, proizvajalec pohištva iz masivnega lesa m&h Möbel u. Holzprodukte, proizvajalec kuhinj Strömer in proizvajalec oblazinjenega pohištva Posa Möbelsysteme. 
  • Zvezni statistični urad za leto 2022 poroča tudi o 45 insolventnih postopkih v pohištveni industriji. 
 
 

Močno se je zmanjšal tudi uvoz pohištva 

V prvi polovici leta 2023 se je močno zmanjšal tudi uvoz pohištva v Nemčijo, ki predstavlja precejšen delež prodaje. 
 
Uvoz poceni pohištva iz Kitajske in Poljske, pohištva iz masivnega lesa iz Avstrije in dizajnerskih kosov iz Italije, je med drugim upadel za impresivnih 21,5 %. 
 
Še posebej močno je bila prizadeta Kitajska, saj je uvoz pohištva iz te države upada za -37 %. 

 
Napovedi 

Slabega položaja v pohištveni industriji trenutno še ni mogoče razbrati v trenutnih prodajnih številkah. Nemški proizvajalci pohištva so v prvem polletju 2023 ustvarili 9,5 mlrd EUR prihodkov, kar je le -0,2 % manj kot v enakem obdobju lani.
 
Vendar pa ta številka ne odraža trenutnih razmer na trgu, ugotavljajo v Združenju VDM. Eden od razlogov za to so prilagoditve cen. Pohištvo zdaj stane v povprečju 10 % več kot še pred letom dni. Brez dviga cen bi bila prodaja bistveno bolj negativna. Na drugi strani pa ostajajo zaostanki naročil iz prejšnjega leta, ko so bile dobavne verige zaradi pandemije še motene. Zdaj pa teh zaostankov ni več, hkrati pa primanjkuje novih naročil. 
 
V VDM zato znižujejo napoved in za leto 2023 napovedujejo -5 % do -7 % padec prodaje pohištva, in to nominalno. Če ne bi upoštevali povišanja cen, bi bila številka bistveno višja. 
 
Nemški proizvajalci pohištva so zaskrbljeni in govorijo o najhujši krizi v zadnjih desetletjih. 
 
 
Viri: Factiva, Die Welt
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju lesne in pohištvene industrije

Zaradi višjih cen se je vrednost prodaje pohištva v Nemčiji lani povečala za 8 %

Ključni trendi evropskega pohištvenega trga


Gospodarstvo ter možnost vstopa na nemški trg


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: