Na Češkem je spletna prodaja v letu 2023 upadla za -6 % na letni ravni
Spletna prodaja je na Češkem v letu 2023 dosegla 7,5 mlrd EUR
Češki promet v e-trgovini je leta 2023 znašal 185 mlrd CZK (7,5 mlrd EUR), kar predstavlja -6 % zmanjšanje v primerjavi z letom prej.Podatki češkega statističnega urada kažejo na nižji obseg spletne trgovine na drobno v letu 2023 ob zmanjšani potrošnji gospodinjstev. Ljudje še vedno precej kupujejo prek spleta, vendar zaradi slabše ekonomske situacije kupujejo izdelke z nižjo vrednostjo, kar se odraža tudi v nižji povprečni vrednosti oddanih naročil.
V Q4 2023 je spletna prodaja na Češkem ponovno dosegla rast v višini 2 % in skoraj 2 leti trajajoč padec prodaje v spletnih trgovin se je končno ustavil. Nakupi v času božično-novoletnih praznikov so tradicionalno med najpomembnejšimi obdobji v letu, ki so pripomogli k izboljšanju rezultata v zadnjem četrtletju leta 2023.
Leta 2022 se je promet v spletnih trgovinah na Češkem znižal za -12 % in dosegel 197 mlrd CZK, medtem ko je leta 2021 promet zrasel za 14 % na 223 mlrd CZK, saj je rast spletne prodaje močno spodbudila pandemija Covid-19.
Češka je ena izmed vodilnih v e-trgovini v Srednji in Vzhodni Evropi, saj po podatkih Statista kar 86 % Čehov kupuje, 15 % pa jih prodaja prek spleta.
Visoka lanska inflacija, ki jo spremljajo skokoviti stroški, je v letu 2023 povzročila tudi rahel upad števila e-trgovin na češkem trgu in sicer s 50.100 v letu 2022 na 49.900.
Segment elektronike je v letu 2023 ostal najmočnejši z 22 % deležem v spletni prodaji, čeprav je ta padel s 25 % v letu 2019.
Segment kozmetika in zdravje je lani zabeležil rast na 8 % s 6 % v letu 2019.
Na češki trg e-trgovine prihaja turški Trendyol
Dolgo časa na Češkem ni bilo večjih spletnih platform, prek katerih zunanji trgovci prodajajo blago. Po lanskem vstopu poljskega Allegra in nemškega Kauflanda se je na češkem trgu pojavil še en nov, velik konkurent, turški Trendyol, v katerem ima kitajska skupina Alibaba 76,1 % lastniški delež.Trendyol se namerava razširiti na trge vzhodne in južne Evropo. Najprej namerava vstopiti v Romunijo, Grčijo, na Madžarsko in na Češko. Cilj spletnega trgovca je, da bi svojim 300.000 prodajalcem omogočil prodajo na teh trgih, kjer do konca leta 2024 ciljajo na 2 mio aktivnih strank.

Vodilni spletni ponudniki na češkem trgu
Alza.czNajvečji konkurent na češkem trgu e-trgovine je alza.cz. Ta spletna trgovina je leta 2022 ustvarila 1.225,7 mio USD prihodkov.
Alza.cz je eden najbolj priljubljenih spletnih trgovcev na drobno na Češkem, Slovaškem in v drugih delih Evrope. Podjetje ponuja široko paleto izdelkov, vključno z elektroniko, računalniki, gospodinjskimi aparati, igračami in lepotnimi izdelki.
Notino, SRO
Notino, s.r.o. je priljubljena spletna tržnica, specializirana za dišave, lepotilne izdelke in izdelke za osebno nego.
Mall.cz
Ponudnik mall.cz je specializiran za prodajo elektronike, gospodinjskih aparatov, mode, igrač ter kozmetičnih izdelkov. Je priljubljena platforma za e-trgovino na Češkem, svoje delovanje pa je razširila tudi v druge države srednje in vzhodne Evrope.
Aukro SRO
Aukro ponuja raznoliko paleto kategorij izdelkov, vključno z elektroniko, modo ter izdelki za dom in šport. Prav tako ponuja tudi potovanja.
Rohlik.cz
Vodilno podjetje v spletni prodaji hrane in pijače, ki ponuja hitro in pravočasno dostavo ter se ponaša s širokim izborom izdelkov po ugodnih cenah.
Viri: Factiva, bne IntelliNews, Statista
Preberite še:
Spletne prodajne platforme
Kako e-izvažati
Globalni trendi na področju IKT
Trend trajnostnega nakupovanja je v porastu
Gospodarstvo ter možnosti vstopa na češki trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.