Hrvaška pričakuje 13 mlrd EUR prihodkov od tujih turistov v letu 2022
V prvih 9 mesecih 2022 so prihodki od tujih turistov dosegli 11,641 mlrd EUR
Po besedah hrvaške ministrice za turizem Nikoline Brnjac Hrvaška ocenjuje, da bo leta 2022 s tujimi turisti ustvarila 13 mlrd EUR prihodkov.V prvih 9 mesecih leta 2022 so prihodki od tujih turistov znašali 11,641 mlrd EUR ter tako presegli napovedi centralne banke za 11,3 mlrd EUR za celotno leto.
Prihodki od tujih turistov so bili v obdobju januar-september 2022 za 43 % višji kot v enakem obdobju lani in za 23 % višji kot pred pandemijo 2019.
Samo v Q3 2022 so prihodki znašali 8,469 mlrd EUR, kar je 27 % več kot v enakem obdobju leta 2021 in 28 % več kot v enakem obdobju leta 2019.
Število prihodov se je v letu 2022 povečalo za 37 %
Na Hrvaškem je bilo v letu 2022 realiziranih 18,9 mio prihodov in 104,8 mio nočitev, oziroma 37 % več prihodov in 25 % več nočitev v primerjavi z letom 2021.Tuji turisti so ustvarili 92,3 mio nočitev, domači turisti pa 12,5 mio. V letu 2019 so tuji turisti ustvarili 91 % prihodov in 96 % nočitev.
Leto 2022 je bilo rekordno tudi na nekaterih največjih trgih hrvaškega turizma, kot so Nemčija, Avstrija, Poljska, Češka, Slovaška in Nizozemska. Prihodov turistov iz teh trgov je bilo skoraj 800.000 več kot v letu 2019.
Največ turističnih nočitev je bilo v Istri
Največ turističnih nočitev je bilo lani v Istri (29,5 mio), v Dalmaciji (19,5 mio) in v primorsko-goranski županiji (18,3 mio).Glede na posamezno destinacijo je bilo največ nočitev v letu 2022 doseženih v Rovinju (4,2 mio).

Sledijo Dubrovnik (3,8 mio), Poreč (3,4 mio), Split (3,1 mio) in Medulin (3 mio).
Na Hrvaškem prevladujejo nemški, slovenski in avstrijski turisti
Glede na trge so v letu 2022 največ tujih prenočitev ustvarili turisti iz Nemčije (24,9 mio), Slovenije (10,1 mio), Avstrije (8,2 mio), Poljske (6,7 mio), Češke (6 mio), Italije (4,2 mio), Združenega kraljestva (3,7 mio), Slovaške (3,3 mio) in Nizozemske (3,3 mio).Glede na vrsto nastanitve je bilo največ nočitev v gospodinjskih objektih (39,4 mio), hotelih (22,9 mio) in kampih (20,8 mio).
Cilji za leto 2023
Cilj hrvaškega turizma v letu 2023 je popolna oživitev turizma, doseganje pred-pandemičnih turističnih rezultatov na ravni celotne države ter še močnejša razpršitev turističnega prometa v pred in posezoni.Poudarek bo predvsem na promociji hrvaških otokov, skritih biserov hrvaške turistične ponudbe v notranjosti države, luksuzne ponudbe, gastronomije, pa tudi vseh tistih turističnih produktov, ki generirajo turistično potrošnjo skozi vse leto.
Veliko naložb bo namenjenih tudi v premium kamping resorte. O tem preberite več v prispevku: Hrvaški Valamar v letu 2023 načrtuje 26 mio EUR naložb.
Viri: Factiva, SeeNews, Hrvaško ministrstvo za turizem in šport
Preberite še:
Globalni trendi na področju turizmaHrvaški turizem
Priložnosti na hrvaškem trgu
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.