Analiza evropskega trga e-koles
Velikost evropskega trga e-koles, ključni trendi in napovedi
Evropa je v zadnjih nekaj letih priča velikemu povpraševanju po e-kolesih. Število prodanih e-koles v Evropi hitro narašča in se je v zadnjih nekaj letih skoraj podvojilo.Naraščajoče cene goriva, prometni zastoji v času konic in prednosti zdravega načina življenja so le nekateri od dejavnikov, ki pospešujejo vse večjo stopnjo sprejemanja e-koles v evropskih državah.
Visoko stopnja sprejemanja e-koles imajo predvsem Združeno kraljestvo, Italija, Španija, Nemčija, Nizozemska in Danska.
Vrednost evropskega trga e-koles je leta 2024 ocenjena na 69,79 mlrd EUR.
Po napovedih Mordor Intellingence naj bi trg v obdobju 2024-2029 rasel po 3,83 % povprečni letni stopnji ter v letu 2029 dosegel vrednost 84,21 mlrd EUR.
Ključni dejavniki prodaje na trgu e-koles vključujejo inovativen značaj izdelka, popolnoma integrirane baterije in pogone, privlačen dizajn in uporabo visokokakovostnih materialov.
Evropa ima veliko kolesarjem prijaznih držav, vključno z Nizozemsko, Poljsko in Združenim kraljestvom. Povpraševanje po kolesih je v teh državah v zadnjem času izjemno naraslo.
Ljudje v Evropi se postopoma preusmerjajo na kolesa za krajše vožnje od 5 do15 km. Belgija ima najvišji odstotek dnevnih voženj v radiju 5–15 km v Evropi.
Eden od pomembnejših faktorjev rasti trga je tudi podjetniški lizing koles, ki ima velik potencial v prihodnjih letih.
Segmentacija trga
Glede na vrsto e-koles
Najbolj priljubljena e-kolesa v Evropi so mestna/urbana kolesa, treking in MTB e-kolesa, ki skupno predstavljajo skoraj 94 % celotne prodaje e-koles.Mestna/urbana kolesa so imela v letu 2023 največji, 74,33 % vrednostni tržni delež. Kurirske službe uvajajo mestna e-kolesa za dostavo paketov, ljudje pa jih uporabljajo za vsakodnevne vožnje, kar pospešuje rast mestnega/urbanega segmenta.
Regijska segmentacija
Nemčija je največji evropski trg e-koles, s 44,29 % tržnim deležem v letu 2023 glede na vrednost. Država ima največje število e-koles zaradi povečane elektrifikacije vozil, strogih vladnih norm in vse večjega zanimanja potrošnikov za okolju prijazno vožnjo.Nizozemska je za Nemčijo 2. največji trg e-koles v Evropi. Leta 2022 je bilo v državi prodanih skoraj 550.000 e-koles, kar predstavlja skromno povečanje v primerjavi s prejšnjim letom, ko je bilo prodanih 500.000 enot. Skromna rast trga je posledica večjega sprejemanja poslovnih modelov, kot so sistemi souporabe in menjave koles.

Ponudniki na trgu
Evropski trg e-koles je zmerno konsolidiran, pri čemer prvih 5 podjetij skupno predstavlja 44,88 % trga.Največji konkurent na evropskem trgu e-koles je tajvanski proizvajalec Giant Manufacturing Co. Ltd., ki ima na evropskem trgu e-koles približno 25 % tržni delež.

Vodilni ponudniki na evropskem trgu e-koles
- Giant Manufacturing Co. Ltd. (Tajvan)
- Kalkhoff Werke GmbH (Norveška)
- Riese & Müller (Nemčija)
- Trek Bicycle Corporation (ZDA)
- Yamaha Bicycles (Japonska)
Viri
- Factiva
- Luxemburger Wort
- Mordor Intelligence
Preberite tudi:
Globalni trendi na področju transporta in logistike
Kolesarska industrija okreva in vzbuja zanimanje investitorjev
Velik potencial v lizingu električnih službenih koles
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.