V 2023 bo prodaja e-koles v Nemčiji presegla prodajo tradicionalnih koles
V Nemčiji so leta 2022 prodali 2,2 mio e-koles
V Nemčiji so leta 2022 prodali 2,2 mio e-koles, kar je 10 % več kot v letu 2021. S tem je prodaja e-koles v Nemčiji lani presegla vso prodajo električnih avtomobilov v Evropi (1,6 mio), kar kaže na to, kako priljubljena postaja vožnja z e-kolesom v primerjavi z drugimi sodobnimi oblikami prevoza.Proizvodnja e-koles se je v Nemčiji lani povečala za 20 % in dosegla obseg 1,72 mio e-koles.
Nova tržna raziskava, ki jo je maja letos izvedlo nemško združenje kolesarske industrije, razkriva, da bo letos prodaja e-koles skoraj zagotovo prehitela prodajo tradicionalnih koles s pedalom. E-kolesa sicer že prevladujejo v kategoriji gorskih koles, kjer 9 od 10 koles poganja električni motor.
Čeprav razcvet trga e-koles ni pomembno povečal skupnega števila prodanih koles, pa je višja povprečna cena e-koles zvišala prihodke nemškega trga koles, ki so se v zadnjem desetletju več kot potrojili in so lani znašali 7,4 mlrd EUR.
Vpogled v globalni trg e-koles
Po podatkih ResearchAndMarkets bo globalni trg e-koles v letu 2023 dosegel vrednost 51,5 mlrd USD, v letu 2028 pa že 77,2 mlrd USD. Povprečna letna rast trga bo v tem obdobju znašala 8,4 %.Med glavne dejavnike, ki vplivajo na naraščajočo priljubljenost e-koles, sodijo:
- tehnološke izboljšave, kot so manjše in energijsko gostejše baterije
- vladne politike in podpore za elektrifikacijo koles
- trend zelenih in čistejših rešitev mobilnosti za vsakodnevne vožnje
- hitra urbanizacija
Vlade številnih držav v Evropi, Severni Ameriki in Aziji si prizadevajo za podporo uporabe e-koles s subvencijami in regulativnimi spremembami, z namenom zmanjšanja prometnih zastojev, zmanjšanja emisij in izboljšanja kakovosti zraka.
V Italiji na primer vlada v občinah z več kot 50.000 prebivalci za nakup novih koles in e-koles ponuja subvencijo do 500 EUR.
Azijijsko-pacifiška regija bo tudi v prihodnjih 5 letih ostala vodilna regija na globalnem trgu e-koles, s prevlado Kitajske.
Podjetja na Kitajskem so lani izdelala več kot 20 mio e-koles, država pa ima največjo porabo e-koles za komercialno in zasebno uporabo.
Evropa bo po napovedih 2. največji regijski trg e-koles v obdobju 2023-2028.
Največji evropski trg e-koles je bila v letu 2022 Nemčija, sledile so ji Nizozemska, Francija, Belgija, Italija, Avstrija, Švica in Združeno kraljestvo.
Viri: Factiva, Financial Express Online, Research and Markets
Preberite tudi:
Globalni trendi na področju zelene tehnologije
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Gospodarstvo ter možnost vstopa na nemški trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.