Albanski turistični sektor je v Evropi najhitreje okreval po pandemiji

torek, 07. november 2023
 

Albanija je v svetovnem merilu 3. država z najhitrejšim okrevanjem turizma po pandemiji

Albanija je bila na 3. mestu na svetu glede rasti turističnega sektorja v prvih 7 mesecih leta 2023, v primerjavi z enakim obdobjem leta 2019, je pokazala zadnja raziskava Svetovnega turističnega barometra UNWTO.

Število prihodov turistov v Albanijo se je v primerjavi z letom pred pandemijo 2019 povečalo za 56 %.

Na prvo mesto se je uvrstil Katar s 95 % rastjo, na 2. mesto pa Savdska Arabija z 59 % stopnjo rasti.

Albanija je glede na rast turističnega sektorja premagala bolj znane evropske turistične destinacije, kot so Hrvaška, Francija, Grčija, Italija in Španija, kjer turizem še naprej okreva po pandemiji, vendar skupne številke še vedno zaostajajo za letom 2019.

Druge države z močnim okrevanjem turizma so bile še Armenija, Črna gora in Srbija.  
 

Mednarodni turizem bo leta 2023 dosegel 80 % do 95 % ravni pred pandemijo 

Mednarodni turizem se je v prvih 7 mesecih 2023 povrnil na 84 % ravni pred pandemijo.
 
Kljub gospodarskim in geopolitičnim izzivom se je povpraševanje po potovanjih opazno povečalo, kar kaže na odpornost in trende trajnostnega okrevanja.
 
V prvih 7 mesecih leta 2023 se je približno 700 mio turistov podalo na mednarodna potovanja, kar je 43 % povečanje v primerjavi z enakim obdobjem leta 2022. Vendar ta številka ostaja -16 % pod ravnmi iz leta 2019.
 
  • Regionalno je Bližnji vzhod pokazal najmočnejšo uspešnost, saj je od januarja do julija 2023 za 20 % presegel ravni pred pandemijo. 
  • Evropa je dosegla 91 % ravni pred pandemijo zaradi močnega povpraševanja znotraj regije. 
  • Afrika je dosegla 92 % števila obiskovalcev pred krizo.
  • ZDA je dosegla 87 % ravni pred pandemijo.
  • V Aziji in Pacifiku so se prihodi povzpeli na 61 % ravni pred pandemijo.

Ti obetavni rezultati kažejo, da bo mednarodni turizem leta 2023 dosegel 80 % do 95 % ravni pred pandemijo.
 
Za obdobje september–december 2023 napovedi kažejo na nadaljnje okrevanje, čeprav z zmernejšo rastjo po vrhuncu turistične sezone od junija do avgusta. Vendar pa lahko zapleteno gospodarsko okolje vpliva na vzorce porabe v preostalem delu leta, pri čemer popotniki vedno bolj dajejo prednost razmerju med ceno in kakovostjo, krajšim potovanjem in destinacijam bližje domu.
 

Pozitivni obeti za albanski turistični sektor za leto 2024 

Albanija je letos doživela izjemen porast turizma, saj je državo obiskalo na milijone obiskovalcev, zlasti v poletnih mesecih
 
A albanski turistični operaterji imajo letos tudi v jesenskih mesecih polne nastanitvene zmogljivosti. Glede na precejšnje število rezervacij se bo ta trend ohranil vse do konca leta. 
 
Glavni trgi albanskega turizma so bili letos Poljska, Češka, Španija, baltske države, Madžarska, Slovaška in druge evropske države. 
 
Azijski trg je letos pokazal rahlo rast. Azijski turisti so pokazali zanimanje predvsem za nizkocenovna potovanja ter za kulturni in zgodovinski turizem.
 
Platforme družbenih medijev, kot so Tik-Tok, Instagram in Facebook, so imele pomembno vlogo pri promociji Albanije kot priljubljene turistične destinacije. 
 
Pozitivni vidiki, ki privabljajo turiste v Albanijo, vključujejo kakovost hrane, številne nove namestitvene enote z integriranimi objekti, izboljšano infrastrukturo ter boljšo čistočo in ravnanje z odpadki. 
 
Turisti cenijo tudi naravne lepote in kulturne znamenitosti v bližini hotelov. Poleg tega so storitve, kot so turistični vodniki in prevoz, postale bolj organizirane. 


 
Po doslej objavljenih statističnih podatkih je letošnje leto rekordno glede na število turistov, ta pozitiven trend pa naj bi se nadaljeval tudi v naslednjem letu. 

Po podatkih Albanske turistične zveze se povpraševanje po turističnih nastanitvah v Albaniji s strani tujih agencij močno povečuje, saj nove pogodbe in rezervacije za prihodnje leto, kažejo na dvomestno rast.

Tudi v prihodnjem letu bo glede na rezervacije Poljska ostala glavni vir turistov v Albaniji. 
 

Prihodnje leto naj bi se v Albaniji turistične cene povišale za 25 % 

To zvišanje cen izhaja predvsem iz apreciacije leka in povečanih stroškov, zaradi česar bo Albanija leta 2024 za turiste dražja za okoli 25 %.
 
Tako visoko povišanje cen lahko predstavlja izziv, zlasti v primerjavi z drugimi dobro uveljavljenimi turističnimi destinacijami.
 

Glavi izzivi albanskega turizma 

Glavni izziv v panogi ostaja kakovost storitev, predvsem zaradi kadrovske problematike oziroma pomanjkanja usposobljenega kadra. 
 
Za reševanje pomanjkanja delovne sile so potrebne redne pogodbe ter ukrepi za spodbujanje in regulacijo delovne sile, opozarjajo v Albanski turistični zvezi.

Alternativna rešitev je najem delavcev iz držav tretjega sveta in zagotavljanje možnosti usposabljanja za zapolnitev sezonskih prostih delovnih mest. 

Ukrepi za naslednjo sezono bi morali obravnavati tudi problematiko cestnih zastojev, s poudarkom na izboljšanju prometne infrastrukture.
 

Viri: Factiva, EmergingMarketWatch, bne IntelliNews

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju turizma

Albanski turizem

Gospodarstvo ter možnosti vstopa na albanski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: