Pregled dogajanja v avtomobilski industriji v zadnjih 2 mesecih

torek, 10. oktober 2023
 

Stabilne razmere v Zahodni Evropi 

V Zahodni Evropi se je stopnja prodaje osebnih vozil v septembru upočasnila na 11,4 milijona enot/leto, pri čemer je bilo registriranih 1,1 mio vozil (+11,1 % na letni ravni). 
Od lanskega do letošnjega septembra je bilo v regiji 8,7 mio registracij, kar je 17,5 % več na medletni ravni.

5 večjih zahodnoevropskih držav še naprej okreva z izboljšano ponudbo vozil, ki podpirajo dostave. 

V Nemčiji je trg osebnih vozil septembra 2023 dosegel nekoliko nižje rezultate od pričakovanj z 225.000 enotami, pri čemer se obseg ni spremenil v primerjavi z istim mesecem lani. Trg je zabeležil prodajno stopnjo 2,6 mio enot/leto, pri čemer je bilo v zadnjem letu (od septembra 2022 do septembra 2023) prodanih 2,1 mio enot, kar je 14,5 % več na medletni ravni.

Po podatkih britanskega Združenja avtomobilskih proizvajalcev in trgovcev se je prodaja avtomobilov v Združenem kraljestvu septembra z 272.610 registracijami povečala za 21 %. To je že 14. zaporedni mesec rasti je 2. najuspešnejši po prodaji v marcu. Najbolj se je povečala prodaja s strani poslovnih subjektov, čeprav je precej narasla tudi prodaja zasebnim potrošnikom. Kljub temu je število registracij še vedno za približno 1/5 pod ravnmi pred pandemijo. 
 

Rast prodaje in proizvodnje na Kitajskem 

Od začetka tega leta je kumulativna veleprodaja LV na Kitajskem dosegla 17,95 mio enot, kar je 7 % medletno povečanje. 
Celotna veleprodajna količina osebnih vozil je letos dosegla 2,32 mio enot (7 % rast). Istočasno si je sektor lahkih gospodarskih vozil (LCV) dobro opomogel, saj se je medletno povečal za 11 % na skupno 243.000 enot. Na mesečni osnovi se je prodaja osebnih vozil avgusta povečala za 8 %, prodaja lahkih gospodarskih vozil pa za 5 %.

Kar zadeva proizvodnjo, je bila skupna izdelava LV v avgustu 2,5 mio enot, kar je 7 % več kot leto prej. Proizvodnja osebnih vozil je predstavljala 89 % celotne proizvodnje LV in je avgusta znašala 2,26 mio enot. Proizvodnja osebnih vozil se je avgusta povečala za 6 % medletno in prav tako za 6 % d začetka leta. Proizvodnja lahkih gospodarskih vozil je avgusta znašala 241.000 enot, kar je 15 % več kot leto prej. Od začetka leta (do avgusta) je obseg proizvodnje LV znašal 17,51 mio enot, kar predstavlja 7 % povečanje.

Z nedavno intenzivno uvedbo niza politik in ukrepov makro nadzora se je zaupanje podjetij v razvoj trga še okrepilo, povpraševanje po proizvodnji je okrevalo, velika avtomobilska podjetja pa prav tako nenehno lansirajo nove izdelke, ki bodo pripomogli k nadaljnjemu povpraševanju na trgu. Zato analitiki napovedujejo, da bo kitajska avtomobilska industrija v naslednjih nekaj letih dosegla stalno rast, ki jo bo poganjala rast izvoza in novih energetskih vozil (NEV). 

Pred kratkim je kitajska vlada uvedla številne ukrepe, namenjene spodbujanju porabe avtomobilov in stabilizaciji rasti v industriji. 7 institucij, vključno z ministrstvom za industrijo in informacijsko tehnologijo, je skupaj izdalo Delovni načrt za enakomerno rast avtomobilske industrije (2023–2024), ki predlaga, da bo kitajska avtomobilska industrija leta 2023 ohranila stabilen in dober razvojni trend ter si prizadevala doseči letno prodajo 27 mio avtomobilov, kar je približno 3 % povečanje.  
 

Trend rasti na Japonskem 

Japonski trg novih vozil se je septembra 2023 povečal za 11 % na 437.493 enot s 395.163 enot leto prej. Septembrski rezultat nadaljuje izboljšanje tržnega trenda iz avgusta. Japonski trg se je avgusta močno pospešil, potem ko se je pred tem 3 mesece zapored močno upočasnil. Močne tržne številke v avgustu in septembru odražajo veliko dohitevanje v proizvodnji in prodaji, saj so prodajo v juniju in juliju ovirale omejitve dobave in močan vročinski val v večjem delu države. 
 
Medtem ko razmere ostajajo spremenljive, se proizvodnja in dobava vračata na raven pred pandemijo, roki dobave pa se krajšajo. Ker cene goriva ostajajo zelo visoke, povpraševanje po hibridih narašča.

Na Japonskem trgu se je izboljšala ponudba osebnih vozil, kar ohranja pozitivno tržno dinamiko. Kljub napredku še vedno obstajajo ozka grla v dobavni verigi, zlasti pri pravočasnih dobavah. 
 

Dobre napovedi za ZDA 

Analitiki GlobalData napovedujejo, da bo ameriški avtomobilski trg leta 2023 dosegel 15,3 mio enot. Septembra 2023 je prodaja LV v ZDA dosegla 1,34 mio enot. Letna stopnja prodaje se je povečala s 15,1 milo enot/leto v avgustu na 15,7 milijona enot/leto v septembru, kar je podobno ravnem junija in julija. 
Po nekoliko slabšem avgustu je september napovedal oživitev dejavnosti.
 

Močna tudi Indija 

V Indiji je avgustovska stopnja prodaje dosegla novo rekordno vrednost 5,18 mio enot/leto, kar je skoraj 2 % več kot v izjemno močnem juliju. 
Veleprodaja se je v avgustu na mesečni ravni povečala za 2 %, na letni ravni pa za 8 % in je dosegla 413.000 enot. 
Prodaja osebnih vozil je avgusta narasla za 2 % v primerjavi s prejšnjim mesecem na 352.000 enot (+10 % na letni ravni), medtem ko je obseg lahkih gospodarskih vozil (LCV) dosegel 61.000enot.
Maloprodaja osebnih in LCV se je v avgustu povečala na 359.000 enot v primerjavi s 327.000 enotami julija in 337.000 enotami junija.
 

Upad v Južni Koreji 

Domača prodaja 5 glavnih proizvajalcev avtomobilov v Južni Koreji je septembra skupaj padla za -6 % na 107.017 enot.
 
Trg vozil je v zadnjih mesecih začel slabeti, saj so bili potrošniki in lokalna podjetja pod vse večjim pritiskom zaradi višjih stroškov najema vozil, po lanskoletnem strmem dvigu obrestnih mer. 
 

Okrevanje ruskega trga 

Prodaja vozil v Rusiji se je septembra v primerjavi z lanskim letom povečala za 120,5 %, kažejo lokalni industrijski viri podatkov. 
 
Ruski trg letos okreva, saj so kitajske blagovne znamke zapolnile vrzel, ki so jo povzročile zahodne znamke, ki so leta 2022 zaradi trgovinskih sankcij, povezanih z Ukrajino, končale poslovanje na ruskem trgu.  

Po podatkih Združenja evropskih podjetij (AEB) se je prodaja lahkih vozil v prvih 3 četrtletjih leta povečala za 26,1 % na 638.678 enot. 
 

Cadillac nazaj v Evropo 

General Motors je Stellantisu prodal svoje glavne evropske blagovne znamke in tovarne Opel in Vauxhall. Ta ponuja nove modele, ki temeljijo na lastnih platformah, vključno z električnimi vozili. 

Zdaj se Cadillac ponovno vrača v Evropo z električnim Lyriqom.

General Motors že sprejema naročila za baterijsko električno športno terensko vozilo v Švici, dobave pa naj bi se začele v prvi polovici leta 2024. V naslednjih 2 letih namerava znamka lansirati električne modele na Švedskem, v Franciji in še v 3 evropskih državah.

General Motors ima zadnja leta v regiji nizko prepoznavnost, saj je uvozil le majhno število vozil.

 
 

EU proti Kitajski glede električnih vozil 

Kitajsko ministrstvo za trgovino je izrazilo močno nezadovoljstvo z objavo EU, da namerava sprožiti preiskavo državnih subvencij za električna vozila (EV), ki vstopajo na njene trge. 
 
Predsednica EU Ursula von der Leyen je prejšnji mesec v nagovoru o stanju unije v Evropskem parlamentu v Strasbourgu napovedala, da se bo začela preiskava o državnih subvencijah kitajskim proizvajalcem EV, saj se boji, da bodo proizvajalci vozil v EU spodkopali umetno nizke cene kitajskih EV. 
 

Autoliv zmanjšuje delovna mesta 

Švedski Autoliv namerava zmanjšati globalno število delovnih mest.
8. junija 2023 je objavil namero o zmanjšanju do 2.000 posrednih zaposlenih, nato pa še o dodatnih 300 posrednih zaposlenih na Kitajskem, Japonskem, Švedskem in v ZDA. Prav tako je napovedal zaprtje pisarne na Nizozemskem.

Pričakuje se, da bo večina teh delavcev izgubila delo še pred koncem leta 2023. 
 
 
Viri: Factiva, Just-Auto, MarketLine 

 

Preberite tudi: 


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Kitajska avtomobilska industrija
Nemška avtomobilska industrija
Obdobje rekordnih dobičkov nemških avtomobilskih proizvajalcev se končuje
Gospodarstvo ter možnosti vstopa na kitajski trg 



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: