Hrvaški maloprodajni trg hrane je v letu 2017 ustvaril 4,71 mlrd EUR prihodkov
Hrvaški maloprodajni trgovci so v letu 2017 ustvarili skupne prihodke v višini 35 mlrd HRK ali 4,71 mlrd EUR, kar je za 3,2 % več kot leta 2016. Največji tržni delež je v letu 2017 dosegel Konzum, sledita pa mu Lidl in Kaufland. Tržni delež Konzuma je znašal med 20 % in 30 %, tržni deleži trgovcev Lidl, Plodine in Kaufland pa med 10 % in 20 %. Spar in Tommy sta dosegla 5 % do 10 %. K.T.C., Studenac, Lonia in NTL pa so dosegli tržne deleže pod 5 %. Po poročilih hrvaških medijev vstop na hrvaški moloprodajni trg hrane že napoveduje tudi italianski diskontni trgovec Eurospin, ki bi lahko po ocenah s svojimi 20 novimi trgovinami prevzel 3 % trga.
Analitiki napovedujejo, da se bo prodaja hrane na Hrvaškem v obdobju 2019-2022 povečevala po 3,7 % skupni letni stopnji rasti (CAGR). Dobre napovedi temeljijo na ugodnih razmerah na trgu dela, umirjeni napovedi inflacije in zmanjševanju varčevalnih ukrepov države. Še en dolgoročni trend, ki vpliva na hrvaški prehrambeni sektor, pa je vse bolj aktiven življenjski slog, ki povečuje povpraševanje po pripravljenih jedeh in prigrizkih.
V napovedanem obdobju 2019-2022 bo navečjo rast prodaje dosegel sektor žit in pekovskih izdelkov. Prodaja pekovskih izdelkov naj bi se po napovedih v obdobju 2019-2022 povečala za 9,4 %, medtem ko bo prodaja žitaric, še posebej riža, dosegala dvomestne stopnje rasti. Meso in perutninski izdelki so osrednji del prehrane večine hrvaških državljanov. Ta sektor predstavlja približno 35 % celotne prodaje hrane. Največ na Hrvaškem prodajo slanine, šunke, svinjine, perutnine in govejega mesa. Prodaja v sektorju naj v napovedanem obdobju rasla po 4 % CAGR. Tudi mlečni izdelki so pomemben del hrvaške prehrane in predstavljajo skoraj 14 % celotne prodaje hrane. Največ v tem sektorju prodajo mleka in sira, večina konkurentov na tem področju je lokalnih. Analitiki napovedujejo sektorju mleka in mlečnih izdelkov skromno, le 1,3 % skupno letno stopjo rasti prodaje. Boljšo napoved ima sektor olj in maščob, ki naj bi mu prodaja v obdobju 2019-2022 rasla po 6,5 % CAGR. Še posebej bo rasla prodaja olivnega olja in sicer po 8,6 % CAGR. Trend zdravega prehranjevanja je močan na vseh evropskih trgih in tudi Hrvaška ni izjema. Prodaja svežega in konzerviranega sadja naj bi v napovedanem obdobju rasla po 5 % CAGR.
Vir: Business Monitor International
Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije