Mitsubishi Motors ukinja proizvodnjo na Kitajskem

četrtek, 26. oktober 2023
 

Mitsubishi je zadnji tuji proizvajalec avtomobilov, ki zmanjšuje svoje poslovanje na Kitajskem

Japonski proizvajalec avtomobilov Mitsubishi Motors končuje proizvodnjo svojih avtomobilov v svojem skupnem podjetju na Kitajskem. Svoj delež v enoti bo prenesel na svojega kitajskega partnerja, s čimer bo postal zadnji tuji proizvajalec avtomobilov, ki  zmanjšuje svoje poslovanje na največjem avtomobilskem trgu na svetu.

Odločitev japonskega proizvajalca avtomobilov prihaja sredi hude cenovne konkurence na Kitajskem, zaradi katere so svetovni proizvajalci avtomobilov, kot sta Hyundai Motor in Stellantis, že sprejeli ukrepe za znižanje stroškov s prestrukturiranjem svojih podjetij.

Družba Mitsubishi Motors je 24. oktobra sporočila, da bo vložila do 200 mio EUR v novo enoto za električna vozila francoskega partnerja Renault, saj želi okrepiti svoj položaj v Evropi in na drugih trgih.

Japonski proizvajalec avtomobilov je leta 2012 na Kitajskem ustanovil skupno podjetje z Guangzhou Automobile Group (GAC) in trgovsko hišo Mitsubishi Corporation. Po prenosu deleža Mitsubishi Motors in Mitsubishi na njihovega kitajskega partnerja, bo to postala hčerinska družba v 100 % lasti GAC, ki bo začela proizvajati avtomobile GAC Aion od junija 2024. To bo tej znamki električnih avtomobilov pomagalo doseči skupno letno zmogljivost 600.000 enot.

Mitsubishi Motors je napovedal, da bo v tekočem poslovnem letu zabeležil posebno izgubo v višini 24,3 mlrd JPY, kar je približno 176 mio EUR, zaradi prestrukturiranja na Kitajskem. Svojih celoletnih napovedi dobička ni spremenil.


 

Naložba v Renault podjetje Ampere  

Mitsubishi Motors namerava vložiti do 200 mio EUR v Ampere, Renault podjetje za električna vozila. Ta poteza je del njegovih prizadevanj za izboljšanje zavezništva s francoskim proizvajalcem avtomobilov.
 
Japonski proizvajalec avtomobilov namerava okrepiti razvoj električnih vozil in razširiti svojo ponudbo vozil prek povezave s podjetjem Ampere, ki ga francoski proizvajalec avtomobilov naslednje leto želi uvrstiti na borzo.
 
Odločitev za naložbo v Ampere je prišla po tem, ko sta Mitsubishijeva partnerja, Renault in Nissan Motor, julija sklenila prestrukturirano zavezništvo. Nissan se je že zavezal, da bo v Ampere vložil do 600 mio EUR, skladno s tem, da je strateški vlagatelj in si bo zagotovil sedež v upravnem odboru novega podjetja.


 

Poslovni rezultati družbe Renault v Q3 2023

Renault je v Q3 2023 beležil upočasnitev rasti obsega prodaje, saj so neodvisni trgovci zmanjšali zaloge. Po objavi poslovnih rezultatov so delnice francoskega proizvajalca avtomobilov 19. oktobra padle za skoraj 8 %.

Prodaja na globalnem trgu se je o obsegu v Q3 2023 povečala za 6,1 %, kar je manj od 13 % povečanja v prvi polovici leta 2023, ko so se težave v dobavni verigi in logistiki zmanjšale.

Celotni prihodki družbe so se v Q3 2023 povečali za 7,6 % na 10,51 mlrd EUR. Prihodki od prodaje avtomobilov so v Q3 2023 dosegli 9,4 mlrd EUR.

Renault napoveduje, da se bo njegova dobičkonosnost v letu 2024 še naprej izboljševala in da ne namerava ponuditi velikih popustov potrošnikom za povečanje obsega prodaje.

Letošnja rast prodaje prihaja po 4 letih zaporednih upadov za Renault, ki je sredi velike prenove. Ta vključuje odcepitev njegovega podjetja za električna vozila Ampere, ki bo prihodnje leto kotiralo na trgu kot ločena enota.

Tako kot drugi evropski proizvajalci avtomobilov se tudi Renault sooča z močno konkurenco električnih vozil s strani Tesle in cenejših kitajskih modelov.

Podjetje je leta 1898 ustanovil Louis Renault, sedež pa ima v Boulogne-Billancourtu v Franciji.
 
 
Viri: Factiva, Reuters, Dow Jones, Yicai Global

 

Preberite tudi: 


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Avtomobilska industrija v Franciji

Podjetja skrajšujejo svoje dobavne verige in se umikajo iz Kitajske



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: