Podjetja z najboljšimi dobavnimi verigami na svetu

četrtek, 04. januar 2024


Ameriško svetovalno podjetje Gartner je lani objavilo letno lestvico najboljših 25 svetovnih podjetij v dobavni verigi v letu 2023.
Schneider Electric je prvič zasedel 1. mesto, sledita pa mu Cisco Systems in Colgate-Palmolive na 2. in 3. mestu.
 

Kako se vrhunske dobavne verige razlikujejo od ostalih?

  • Podjetja, uvrščena v lestvico 25 najboljših podjetij, izkoriščajo odnose vzvodov, tehnologijo dobavne verige, digitalno transformacijo ter nove storitvene modele, da obdržijo in povečajo prihodke pri strankah, tako starih kot novih.
  • Te dobavne verige ne samo spodbujajo rast svojih podjetij, ampak tudi razvijajo sofisticirane zmogljivosti pri obvladovanju tveganj v dobavni verigi. Takšne zmogljivosti omogočajo hitro okrevanje po aktivnih motnjah dobavne verige ter sposobnost predvidevanja in izogibanja še neopaženim tveganjem.
  • Ne glede na panogo je uspeh prihodnje dobavne verige odvisen od trenutnih naložb v zmogljivosti dobavne verige, zaradi katerih je podjetje močnejše in donosnejše od konkurentov.
  • V teh turbulentnih časih je strategija proti lomljivosti tista, ki omogoča vodilnim podjetjem v dobavni verigi, da izkoristijo priložnosti za rast in dvignejo vlogo dobavne verige v podjetju, pri tem pa ostanejo agilna in odporna.
 

6 strategij za odpornost dobavne verige

  • Multisourcing: uporaba več virov ali ponudnikov za zagotavljanje storitev ali izdelkov
  • Nearshoring: preselitev poslovnih procesov ali proizvodnje v bližnjo državo, ki ima nižje stroške ali boljše pogoje
  • Platform, product or plant harmonization: uskladitev platforme, izdelka ali obrata, z namenom zmanjšanja kompleksnosti, stroškov in časa do trga
  • Ecosystem partnerships: partnerstva med različnimi akterji v ekosistemu, ki si delijo vire, znanje in vrednost
  • Inventory and capacity buffers: zaloge in zmogljivosti, ki služijo kot blažilniki za ublažitev tveganj in negotovosti v dobavni verigi
  • Manufacturing network diversisfication: raznolikost proizvodne mreže, ki omogoča večjo odpornost, prilagodljivost in konkurenčnost
 

 25 podjetij z najboljšimi dobavnimi verigami na svetu 

1. Schneider Electric
2. Cisco Systems
3. Colgate-Palmolive
4. Johnson & Johnson
5. PepsiCo
6. Pfizer
7. Microsoft
8. Lenovo
9. Walmart
10. L’Oréal
11. The Coca-Cola Company
12. Diageo
13. Inditex
14. Tesla
15. Siemens
16. Intel
17. Nestlé
18. AstraZeneca
19. Dell Technologies
20. McDonald’s
21. HP Inc.
22. AB InBev
23. Alibaba
24. GlaxoSmithKline
25. Dow
 

1. Schneider Electric (Francija)

Do konca leta 2022 so dobavitelji Schneider Electric dosegli 10 % zmanjšanje emisij ogljika, kar se je izkazalo kot najpomembnejše za pospešitev napredka v ogljičnem odtisu lastne dobavne verige Schneider Electric.

Hkrati podjetje še naprej razvija svoj program STRIVE (trajnostno, zanesljivo, odporno, inteligentno, hitro in učinkovito) za spodbujanje transformacijskih sprememb.
 

2. Cisco Systems (ZDA

Cisco se je, tako kot večina visokotehnoloških podjetij, soočal z izzivi zaradi pomanjkanja polprevodnikov. Vendar se je Cisco za razliko od nekaterih svojih konkurentov odzval z usklajenim prizadevanjem, da bi zajel pridobljeno znanje in uvedel dodatne zmogljivosti za zapolnitev operativnih vrzeli. Njihove knjige o motnjah, ki predvidevajo različne scenarije, so se v tem nestanovitnem okolju obrestovale.
 

3. Colgate-Palmolive (ZDA)

Podjetje Colgate-Palmolive je priznano po svojem vodilnem položaju in inovativnosti pri spodbujanju okoljske trajnosti in blaginje skupnosti. V podjetju so sprejeli korake za uporabo segmentacije dobavne verige od začetka do konca, za izgradnjo agilnosti z modularnimi oblikami in novimi tehnologijami. Podjetje Colgate-Palmolive je sodelovalo tudi z Naso pri raziskovanju potrošniških izdelkov in rešitev za dobro počutje za astronavte.
 

4. Johnson & Johnson (ZDA)

Johnson & Johnson (J&J) se med dobaviteljskimi verigami na področju znanosti o življenju, razlikuje po svoji sposobnosti razvijanja izdelkov in rešitev za svoje stranke v raznolikem portfelju farmacevtskih, medicinskih in potrošniških izdelkov.

Da bi zagotovili kontinuiteto v celotni dobavni verigi, je podjetje vzpostavilo nadzorni stolp za spremljanje in sledenje proizvodom hladne verige v realnem času.
 

5. PepsiCo (ZDA)

PepsiCo uporablja načela regenerativnega kmetijstva za spodbujanje varnejše in trajnostne oskrbe s hrano. Podjetje razvija številne komercialne inovacije, med njimi je razvilo nabor orodij za podporo maloprodajnim partnerjem.

PepsiCo, vodilni v digitalni tehnologiji, uporablja digitalne dvojčke, umetno inteligenco in podatke v realnem času v proizvodnji za predvidevanje težav in zmanjšanje izpadov proizvodnje.
 

6. Pfizer (ZDA)

Pfizerjeva pilotna dobavna veriga v Ruandi se uvaja v 45 držav. Rešitev zagotavlja dobavo antibiotikov, zdravil za nalezljive bolezni ter nekatere vrste raka in vnetne bolezni.
 

7. Microsoft (ZDA)

Microsoft je osredotočen na ustvarjanje dejanj in vpogledov v dobavno verigo od začetka do konca, kar omogoča hiter preobrat pri odločanju in vključevanje odpornosti v operacije.
 

8. Lenovo (Kitajska)

Ekipa družbe Lenovo za dobavno verigo je osredotočena na organizacijo za boljšo uporabniško izkušnjo. To vključuje predstavitev proizvodnih zmogljivosti za spodbujanje rasti prihodkov in partnerstvo z oblikovanjem za spodbujanje inovacij.
 

9. Walmart (ZDA)

Walmart spodbuja pobude, kot je implementacija čipov RFID v dobavno verigo. Walmart je pred kratkim napovedal obsežno naložbo v avtomatizacijo omrežja v svojih distribucijskih centrih, podprto s prizadevanjem za RFID.
 

10. L'Oréal (Francija)

L'Oréal je preoblikoval svoje strategije, da bi ustvaril avtomatizirane, na povpraševanje usmerjene distribucijske centre, ki ponujajo široko paleto storitev z dodano vrednostjo. Podjetje je doseglo že 92 % svojega cilja do leta 2030, kjer morajo biti vse sestavine in embalaža ekološkega izvora ter sledljivi do trajnostnih virov.
 

5 ključnih dejavnikov, ki bodo pomagali oblikovati razvoj dobavne verige v letu 2024

Proaktivna priprava in obvladovanje tveganj

Motnje v dobavni verigi, ki jih povzročajo prometni zastoji, pomanjkanje zabojnikov, geopolitične napetosti in posledice svetovnih pandemij, so postale stalna realnost za podjetja.

Organizacije zato preusmerjajo svoj pristop k proaktivni pripravi in obvladovanju tveganj. Trend deglobalizacije povečuje izzive, saj motnje v logistiki in dobavni verigi presegajo meje in nadzor podjetij.

V odgovor regionalne dobavne verige sprejemajo koncept, znan kot "friend-shoring", ki spodbuja sodelovanje med državami, ki si delijo kulturne vrednote in prepričanja. Prilagodljiva podpora, zmožnost hitrega prilagajanja operacij, poti in omrežij kot odziv na tržne spremembe, naravne nesreče ali geopolitične premike, postajajo ključna strategija.

Z uporabo prožnih pogodb z dobavitelji, lokalne in regionalne proizvodnje ter agilnih mikro dobavnih verig se podjetja opremljajo z odpornostjo, okretnostjo in izboljšano prepoznavnostjo, da lažje krmarijo po nenehnih motnjah v dobavni verigi.
 

Umetna inteligenca (AI)

Leta 2024 bo AI še naprej preoblikovala dobavne verige, v središču pozornosti pa bosta strojno učenje in napovedna analitika. Vpliv umetne inteligence bo zajemal inteligentno iskanje virov, upravljanje zalog in optimizacijo logističnih poti.
 

Spletna varnost

Na področju kibernetske varnosti za dobavne verige bodo vložki v letu 2024 višji kot kdaj koli prej. Organizacije bodo okrepile naložbe v infrastrukturo IT, da bi zaščitile operativno zmogljivost in celovitost podatkov.

Zaradi globalne narave so sodobne dobavne verige ranljive za kibernetske grožnje, ki presegajo geografske meje. 

Z napredkom AI bo celostni pristop k kibernetski varnosti postal sestavni del zagotavljanja, da bodo digitalne in inteligentne dobavne verige ostale prožne in varne.
 

Trajnost

Mnoga podjetja si postavljajo ambiciozne cilje glede ogljične nevtralnosti v prihodnjih 5 do 10 letih in trajnost postaja vse bolj pomembna strategija.

Da bi dosegla zelene in krožne dobavne verige, podjetja gradijo ekosisteme, ki segajo onkraj njihovih notranjih operacij in dobaviteljev, ter spodbujajo spremembe v celotni vrednostni verigi. 
 

Sledenje artiklov

Sledljivost, sledenje in prepoznavnost bodo v letu 2024 v maloprodajnih dobavnih verigah imeli pomembno vlogo. Lokacijska inteligenca, ki jo poganjata AI in strojno učenje, bo ponudila vpoglede v realnem času, napovedala prihodnje razmere ter podjetjem pomagala preprečiti zamude in ozka grla.

Sprejetje načrtovanja poti za EV bo revolucioniralo operacije zadnje milje, zmanjšalo porabo goriva in izboljšalo predvidene čase prihoda. 

Prednosti segajo do naprednih rešitev vidnosti, povečanja učinkovitosti dela v skladišču, zmanjšanja kazni za zamudo pri prihodu in zmanjšanja transportnih stroškov.

Z zmožnostjo sledenja vsakemu gibanju in dostopa do podatkov v realnem času bodo zainteresirane strani v dobavni verigi dosegle neverjetne ravni nadzora in odpornosti.

 
Viri: Factiva, CE NAFTA, Chain Store Age

 

Preberite še:

Globalni trendi na področju transporta in logistike 



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: