Zara v 14 državah uvaja platformo za rabljena oblačila

četrtek, 07. december 2023
 

Od 12. 12. 2023 bo Pre-Owned platforma za rabljena oblačila na voljo na 14 novih trgih

Španska modna trgovska veriga Zara širi svojo storitev Pre-Owned, namenjeno prodaji, popravilu ali darovanju rabljenih oblačil, na 14 novih trgov.

Od 12. decembra 2023 bo storitev na voljo v Španiji, Nemčiji, Avstriji, Belgiji, na Hrvaškem, Slovaškem, v Sloveniji, na Finskem, v Grčiji, na Irskem, v Italiji, Luksemburgu, na Nizozemskem in na Portugalskem.

Digitalna platforma, ki omogoča preprodajo lastnih oblačil blagovne znamke med posamezniki, ponuja tudi možnost podarjanja oblačil.

V Španiji je storitev organizirana tako, da pride kurir na dom vsakega uporabnika, kjer prevzame rabljena oblačila in jih dostavi nevladni organizaciji Karitas, ali na servis za popravilo rabljenih oblačil, ki ga vodijo lokalni partnerji - šiviljska podjetja zunaj Inditexove lastniške strukture.



Družba Inditex je sodelovala na podnebnem vrhu COP26, kjer je objavila nekaj svojih srednjeročnih trajnostnih ciljev:
  • uporaba 40 % recikliranih vlaken do leta 2030
  • uporaba 25 % vlaken iz regenerativnega kmetijstva
  • uporaba 25 % vlaken iz biorazgradljivih materialov nove generacije
  • zmanjšanje izpustov za več kot 50 % v istem letu
  • popolno upravljanje s kemikalijami in energijo do leta 2040.
Inditex si tudi prizadeva podaljšati življenjsko dobo Zara oblačil in s tem pomagati zmanjšati porabo odpadkov in surovin.

Pred letom dni je Zara v Združenem kraljestvu izvedla pilotni program Pre-Owned storitve.

Nato je storitev uvedla še v Franciji, ki je tudi edina država v Evropski uniji, ki že uporablja zakon o razširjeni odgovornosti proizvajalca (EPR). Ta zavezuje podjetja, da podrobno navedejo, kako ravnajo s svojimi odpadki, ter hkrati kaznuje tiste, ki zavržejo izdelke, ki bi lahko bili še v uporabi.

Zara, ki ima od leta 2016 zabojnike za darovanje oblačil, je marca lani med predstavitvijo poslovnega leta 2022 napovedala, da bo storitev Pre-Owned vsako leto razširila na nove trge. 
 

Tudi druge znamke hitre mode ponujajo izdelke za nadaljnjo prodajo

Multinacionalka Inditex (Industria de Diseño Textil SA) ni prva večja blagovna znamka, ki se je pridružila krožnemu trgu.

Zadnji 2 leti ima podobno storitev tudi švedski konkurent H&M, pa tudi ima podobno storitev že 2 leti, japonska znamka Uniqlo pa zadnje leto izvaja servis popravil v številnih svojih trgovinah.

Več o tem v prispevku: Modna industrija si prizadeva preusmeriti svoje delovanje v bolj zeleno

Zakon EPR bodo do leta 2025 sprejele različne evropske države, kar pomeni, da bodo morajo blagovne znamke, ki upravljajo velike količine proizvodnje, upravljati to vrsto pobude, da bi se izognile globam in dajatvam za velike količine tekstilnih odpadkov, ki jih ustvarijo.
 
Nova regulativa ter hitra rast prodaje rabljenih izdelkov je spodbudila velike tekstilne proizvajalce, da so se začeli ukvarjati tudi s to dejavnostjo.
 
V primeru Zare je na odločitev vplivala tudi prepoved prodaje oblačil Zara in nekaterih drugih modnih znamk na Vestiaire Collective, eni najpomembnejših platform za prodajo rabljenih oblačil na svetu.

V družbi so pojasnili, da je zaradi pospešitve podnebne krize in 92 mio ton tekstilnih odpadkov, zavrženih vsako leto, to nujen korak za zmanjšanje okoljskega in družbenega vpliva mode.
Odbor strokovnjakov se je odločil za veto na številne znamke na podlagi meril, kot so nizka cena, hiter obrat delnic ali velikost kolekcije.
 

V Španiji se vsako leto zavrže 900.000 ton oblačil 

V Španiji se vsako leto zavrže 900.000 ton oblačil, od tega jih več kot 80 % konča na odlagališčih. Po poročilu Evropske unije je Španija po recikliranju oblačil na dnu lestvice, saj reciklira le 12 % v primerjavi z na primer več kot 30 % v Franciji ali Nemčiji.

Po ocenah Zara proizvede 450 mio oblačil na leto z 20.000 novimi slogi vsako leto.

Glede na poročilo Fashion Revolution, ene najuglednejših organizacij v smislu trajnosti, 92 % velikih blagovnih znamk ne navede podrobnosti, koliko oblačil proizvedejo na leto ali koliko oblačil, ki jih proizvedejo, prodajo.

Organizacije, kot je The Or Foundation s sedežem v Gani, kjer je eno največjih odlagališč tekstila na svetu, so sprožile pobude, da bi podjetja za hitro modo prepričale, da podrobno navedejo svoj obseg proizvodnje.
 

Poslovni rezultati španske družbe Inditex so v prvem polletju 2023 presegli pričakovanja

Čisti dobiček se je v prvih 6 mesecih 2023 povečal za 40,1 % na 2,5 mlrd EUR, medtem ko se je neto prodaja povečala za 13,5 % na 16,85 mlrd EUR.

Glavna blagovna znamka podjetja Zara je zabeležila 13,1 % povečanje prodaje na 12,36 mlrd EUR.

Inditex je ob koncu prvega polletja 2023 upravljal 5.745 trgovin, kar je manj od 6.370 pred letom dni.

Delnice Inditexa medtem še naprej dosegajo rekordne vrednosti. 4. decembra 2023 so presegle mejo 38,50 EUR. Družba je s 120.000 mio EUR tržne kapitalizacije, največje podjetje v Španiji in eno najbolj kapitaliziranih v Evropi.

 
Viri: Factiva, CE NoticiasFinancieras

 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju zelene tehnologije
 
Trend trajnostnega nakupovanja je v porastu

EU v boju proti tekstilnim odpadkom



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: