Prodajne strategije podjetja Amazon pri prodaji hrane

9. julij 2018

V letu 2017 je eno najhitreje rastočih podjetij na svetu, Amazon, kupil prehrambno verigo trgovin Whole Foods Market in so poznavalci gospodarskega trga v ZDA zmajevali z glavami glede povezovanja teh dveh popolnoma različno prodajno usmerjenih podjetij.

A strategija Amazona je ti dve podjetji popolnoma povezala. V trgovinah Whole Foods se prodajajo produkti Amazona (kot na primer Echo in Kindle) in od 27. junija 2018 imajo člani "Amazon Prime" (hitra dostava naročenega izdelka) popust pri nakupovanju hrane v trgovinah Whole Foods in to na vseh 365 lokacijah. S tem popustom so pričeli najprej v maju 2018 na Floridi, v juniju pa je popust omogočen v vseh trgovinah širom ZDA. "Amazon Prime" člani so nato občasno deležni še dodatnih 10 % popusta na posebej označene produkte. Letna članarina v "Amazon Prime" stane 119 USD.

A to ni prvi poskus Amazona pri zniževanju cen v prehrambnih trgovinah Whole Foods, saj so že leta 2015 odprli trgovine, ki so bile znane po nizkih cenah. Imenovale so se Whole Foods 365. Prav tako je imel Amazon nekaj problemov s projektom "AmazonFresh" (prodaja sveže hrane), ki se nikoli ni razširil na celotno ZDA (bil je v 20-tih državah ZDA) in nikoli niso dosegli prometa 1 milijarde. To pa je bilo za Amazon nepredstavljivo!

Nove akcije Amazona in Whole Foods Markets napovedujejo nov naskok na 800 milijard vreden prehrambni trg v ZDA. Zadnja napovedana "akcija" v tem projektu je dostava kupljene hrane preko spletne strani v manj kot dveh urah. Te akcije bodo najprej deležni "Amazon Prime" člani v desetih mestih v ZDA.

S tem želi Amazon konkurirati največjemu "igralcu" na prehrambnem trgu v ZDA, Walmart-u, ki več kot polovico svojega prometa (500 milijard USD letno) naredi s prodajo hrane. Poznavalci tega trga pravijo, da bi Amazon lahko prehitel Walmart nekje v letu 2021 (trenutno proda za 200 milijard USD letno). In za dosego tega cilja so potrebovali tudi prehrambne trgovine.

Slovenian American Business Association - SABA z enim projektom oziroma slovenskim produktom, ki je v procesu odobritve prodaje na trgu ZDA, upa na vstop v ta trg - prodajo tega izdelka v trgovinski verigi "Whole Foods Market"! Slovenski produkt z željo po vstopu na trg ZDA v tem sektorju mora upoštevati pogoj cene, kvalitete, kvantitete in posebnosti ali edinstvenosti.

Prav tako je ta informacija namenjena podjetjem, ki delujejo na slovenskem prehrambnem trgu in njihovem prilagajanju trendom nakupovanja.

Več o delovanju SABA.

Pripravil:
Jurček Žmauc, predsednik SABA
Slovenian American Business Association
E: jurcek.zmauc@sloaba.com