Kanada

Gospodarske panoge Kanade

Gospodarstvo

Kanada je bogata država in uživa visok življenjski standard. Kanada je ena izmed glavnih proizvajalcev mineralov, predvsem niklja, cinka in urana. Država ima tudi velike zaloge nafte in zemeljskega plina. Je šesti največji proizvajalec nafte na svetu, po zalogah nafte pa je na tretjem mestu.
 
Kmetijski sektor predstavlja 2 % BDP in zaposluje 2 % aktivnega prebivalstva. Vendar pa kmetijski sistem in živilsko-predelovalna industrija zaposlujeta skoraj dva milijona ljudi in prispevata 8 % k nacionalnemu bogastvu. Kanada je ena izmed največjih izvoznic kmetijskih proizvodov na svetu, zlasti pšenice. Kanada predstavlja 10 % svetovne proizvodnje gensko spremenjenih pridelkov. Pomemben sektor je tudi ribolov.

Kanada ima 6 močnih sektorjev primarne industrije:
 

  • obnovljive vire energije (predvsem veter)
  • gozdarski sektor
  • vodik in gorivne celice,
  • kovine in minerali
  •  ribolov
  • nafta in plin.

 
Industrijski sektor predstavlja 28 % BDP in zaposluje skoraj petino aktivnega prebivalstva.

Storitveni sektor predstavlja 70 % BDP in zaposluje 76 % aktivnega prebivalstva. Najbolj perspektivni sektorji so: telekomunikacije, turizem, internet (večina gospodinjstev redno uporablja internet) in letalska industrija.

 

Struktura BDP

 

Vir: EIU; Factiva, maj 2018.

 

Industrijski sektor

Kanadski industrijski sektor prispeva 28 % BDP in zaposluje 19 % aktivnega prebivalstva. Najpomembnejše industrijske panoge so kemična, živilska, lesna in papirna industrija, energetika in proizvodnja transportne opreme.

V letu 2017 je Kanada beležila 3,3 % rast industrijske proizvodnje. Za prihodnja tri leta je napovedana pozitivna rast industrijske proizvodnje in sicer v letu 2018 v višini 2 % v letu 2019 1,6 % in v letu 2020 0,4 %.


Predstavljamo dve gospodarski panogi na kanadskem trgu:

 

Lesna industrija - pohištvo in talne obloge

V analizo sta vključena dva segmenta; pohištvo in talne obloge. Segment pohištva obsega maloprodajo domačega pohištva; spalnice, jedilnice, pohištvo za dom, pisarniško pohištvo, kuhinje in kopalniško pohištvo. Talne obloge vključujejo maloprodajo talnih plošč, laminatov in lesenih podov. Kanadski trg pohištva in talnih oblog je v zadnjih petih letih beležil konstantno rast, ki je napovedana tudi za prihodnjih pet let. V obdobju 2013-2017 je trg rasel po 5,5 % skupni letni stopnji rasti (CAGR) in v letu 2017 dosegel vrednost 10,2 mlrd EUR. Za primerjavo, trg pohištva in talnih oblog v ZDA je v zadnjih petih letih rasel po 2,7 % CAGR in v letu 2017 dosegel vrednost 108,1 mlrd EUR, medtem ko je trg v Mehiki v tem obdobju rasel po 4,7 % CAGR in v letu 2017 dosegel vrednost 4,9 mlrd EUR.

Veliko Kanadčanov ima lastniška stanovanja in hiše. Po podatkih popisa leta 2016 ima več kot 9,5 mio od skupno 14,1 mio gospodinjstev v Kanadi lastniško stanovanje ali hišo, kar predstavlja 67,8 % stopnjo lastništva. Ta stopnja je bila v zadnjem desetletju relativno stabilna. Lastniki običajno porabijo več denarja za pohištvo, kar prispeva k zdravemu delovanju trga. Najemniška stanovanja pa so priložnost za trgovce, da ponudijo cenovno ugodne sestavljive rešitve, ki se lahko razstavijo in enostavno transportirajo. Najbolj donosen segment na kanadskem trgu pohištva in talnih oblog je segment pohištva, ki je v letu 2017 ustvaril 7,4 mlrd EUR prihodkov ali 72,2 % celotne vrednosti trga. Segment talnih oblog je v letu 2017 ustvaril prihodke v višini 2,8 mlrd EUR, kar predstavlja 27,8 % celotne vrednosti trga.

Po napovedih analitikov bo kanadski trg pohištva in talnih oblog v obdobju 2018-2022 rasel po 4,3 % CAGR in v letu 2022 ustvaril vrednost 11,5 mlrd EUR. Trg v ZDA bo po napovedih v prihodnjih petih letih rasel po 3 % CAGR in v letu 2022 dosegel vrednost 114,4 mlrd EUR, medtem ko bo mehiški trg v napovedanem obdobju rasel po 4,9 % CAGR in v letu 2022 dosegel vrednost 5,7 mlrd EUR. Kanadski trg pohištva in talnih oblog je precej razdrobljen. Na trgu je prisotno tudi mednarodno podjetje Ikea, ki ima v Kanadi 13 trgovin. Ikea je veliko naredila na področju spletne trgovine in postaja resna konkurenca domačim podjetjem na trgu.
 

Največji konkurenti na trgu so:

  • Ashley Furniture Industries Inc
  • Bed Bath & Beyond Inc.
  • Hudson's Bay Company
  • IKEA

Kanadski trg pohištva in talnih oblog je v letu 2017 zrasel za 4,7 % in dosegel vrednost 10,2 mlrd EUR. Skupna letna stopnja rasti (CAGR) v obdobju 2013–2017 je znašala 5,5 %.
 

Vrednost trga po letih (v mio EUR) 

 
Leto EUR CAGR
2013 6.997  
2014 7.374 5,4 %
2015 9.441 6,8 %
2016 9.913 5,0 %
2017 10.200 4,7 %
 

Analitiki napovedujejo, da se bo kanadski trg pohištva in talnih oblog v letu 2022 povečal za 23,4 % glede na leto 2017 in bo dosegel vrednost 11,5 mlrd EUR. Napovedana skupna letna stopnja rasti (CAGR) v obdobju 2018–2022 znaša 4,3 %.
 

Napoved vrednosti trga po letih (v mio EUR)  

 
Leto EUR CAGR
2018 10.125 4,5 %
2019 10.668 4,5%
2020 10.854 4,3 %
2021 11.317 4,3 %
2022 11.471 3,9 %


Pohištvo je največji segment na kanadskem trgu pohištva in talnih oblog in predstavlja 72,2 % celotne vrednosti trga.

Tržni deleži glede na segmente za leto 2017 (v odstotkih)  

Pohištvo 72,2 %
Talne obloge 27,8 %
 

Kanada predstavlja 7,2 % ameriškega trga pohištva in talnih oblog.

Tržna segmentacija v regiji za leto 2017 (v odstotkih) 

ZDA 76,8 %
Kanada 7,2 %
Mehika 3,5 %
Ostale ameriške države 12,5 %
 

Največja podjetja na področju lesenega pohištva v Kanadi (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Teknion Corporation 1.089,26
Kitchen Craft Of Canada 119,45
Array Marketing Group Inc 70,64
INSCAPE Corp. 59,95
Canadel Inc 48,10
Cambria Fabshop-Toronto Inc 39,82
Formica Canada Inc 36,50
 

Največje trgovine s pohištvom v Kanadi (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Dorel Industries, Inc. 2.104,77
Leons Furniture Ltd. 1.391,64
Brick Ltd. The 557,19
Sleep Country Canada Holdings, Inc. 369,90
Bélanger A. (Détail) Ltée 93,58
Benix & Co. Inc 83,28
Ameublements Tanguay Inc 78,17
 

Največja podjetja na področju lesnih izdelkov v Kanadi (2017)

Podjetje Prihodki v mio Eur
Interpro International Procurement Agencies Inc 40.723,90
West Fraser Timber Co. Ltd. 3.229,66
Interfor Corp. 1.251,76
Stella-Jones, Inc. 1,186,52
Tembec, Inc. 942,98
West Fraser Mills Ltd 519,86
Tembec Industries Inc 305,80


Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, letne stopnje rasti (CAGR) pa se nanašajo na dolarske vrednosti.

Vir: Factiva, junij 2018.


Turizem


V analizo so zajeti prihodki, ki jih ustvarijo potniški letalski promet, potniški železniški promet, prehrambne storitve, hoteli in moteli, potovalne agencije in posredniki ter casinoji. Kanadska turistična industrija je v letih 2013-2017 rasla po 2,9 % skupni letni stopnji rasti (CAGR) in v letu 2017 ustvarila 115,7 mlrd EUR prihodkov. Za primerjavo, ameriška turistična industrija je v zadnjih petih letih rasla po 3,4 % CAGR in v letu 2017 ustvarila vrednost 1.181,9 mlrd EUR, medtem ko je mehiška turistična industrija v tem obdobju rasla po 4,4 % CAGR in v letu 2017 ustvarila vrednost 93,8 mlrd EUR.

Največ prihodkov v kanadski letalski industriji ustvari vhodni in izhodni promet med Kanado in ZDA. Segment kanadskega mednarodnega letalskega prometa v glavnem sestavljajo izstopni leti, tako da na dohodek vpliva valutna vrednost kanadskega dolarja. Upočasnitev rasti tega sektorja v letu 2016 je mogoče pojasniti z velikim zmanjšanjem vrednosti kanadskega dolarja v primerjavi z ameriškim dolarjem v tem letu. Najbolj donosen segment v kanadski turistični industriji je segment prehrambnih storitev, ki je v letu 2017 ustvaril 53,6 mlrd EUR prihodkov ali 46,4 % celotne vrednosti industrije. Segment potovalnih agencij in posrednikov je v letu 2017 ustvaril prihodke v višini 21,9 mlrd EUR, kar predstavlja 18,9 % celotne vrednosti industrije. V letu 2014 sta se v Kanadi združili restavraciji Burger King in Tim Hortons in nastalo je novo podjetje Brands International. Vrednost združitve je ocenjena na 9,4 mlrd EUR. Obe družbi bi v Kanadi lahko izkoristili moč in ugled obeh blagovnih znamk in postali uspešnejši, vendar pa so se v času združitve pojavila namigovanja, da je do združitve prišlo le zaradi znižanja davka, zaračunanega podjetju Burger King.

Po napovedih analitikov bo kanadska turistična industrija v obdobju 2018-2022 rasla po 4,2 % CAGR in v letu 2022 dosegla vrednost 129,7 mlrd EUR. Turistična industrija v ZDA naj bi po napovedih v prihodnjih petih letih rasla po 3,8 % CAGR in v letu 2022 dosegla vrednost 1.297,3 mlrd EUR, medtem ko naj bi mehiška turistična industrija v napovedanem obdobju rasla po 5,8 % CAGR in v letu 2022 dosegla vrednost 118,6 mlrd EUR.
 

Največji konkurenti na trgu so:

  • Air Canada
  • McDonald’s Corporation
  • Ontario Lottery and Gaming Corporation
  • Wyndham Worldwide Corporation  

Kanadska turistična industrija je v letu 2017 zrasla za 3,7 % in dosegla vrednost 115,7 mlrd EUR. Skupna letna stopnja rasti (CAGR) v obdobju 2013–2017 je znašala 2,9 %.

Vrednost kanadske turistične industrije po letih (v mio EUR) 

Leto EUR CAGR
2013 87.744  
2014 89.924 2,5 %
2015 109.729 1,8 %
2016 113.603 3,5 %
2017 115.663 3,7 %
 

Analitiki napovedujejo, da bo kanadska turistična industrija v letu 2022 dosegla vrednost 129,7 mlrd EUR, kar je 23 % več kot leta 2017. Napovedana skupna letna stopnja rasti (CAGR) za obdobje 2018–2022 je 4,2 %.

Napoved vrednosti kanadske turistične industrije po letih (v mio EUR)  

Leto EUR CAGR
2018 114.369 4,1 %
2019 120.084 4,1 %
2020 122.148 4,3 %
2021 127.520 4,4 %
2022 129.677 4,2 %
 

Prehrambne storitve predstavljajo največji segment turistične industrije v Kanadi in prinesejo 46,4 % k celotnemu prihodku industrije.

Tržna segmentacija glede na segmente glede na vrednost za leto 2017 (v odstotkih) 

Prehrambne storitve 46,4 %
Potovalne agencije in posredniki 18,9 %
Hoteli & Moteli 13,3 %
Casinoji 11,0 %
Potniški letalski promet 10,1 %
Potniški železniški promet 0,3 %


Kanada predstavlja 7,2 % ameriške turistične industrije.

Tržna segmentacija v regiji za leto 2017 (v odstotkih)

ZDA 73,4 %
Kanada 7,2 %
Mehika 5,8 %
Ostale ameriške države 13,6 %
 
 

Največja podjetja na področju hotelirskega sektorja v Kanadi (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Fairmont Hotels Inc 2.094,40
Four Seasons Holdings Inc 1.299,64
Fairmont Hotels & Resorts Inc 1.097,80
Northland Properties Corporation 329,34
Intrawest Ulc 317,27
Delta Hotels Limited 308,18
Innvest Properties Corp 199,06
 

Največja podjetja na področju turističnih agencij v Kanadi (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Transat A.T., Inc. 1.890,58
Flight Centre Travel Group (Canada) Inc 325,80
Caa Travel (South Central Ontario) Inc. 166,53
Sunwing Travel Group Inc 159,42
Carlson Wagonlit Canada 133,21
Merit Travel Group Inc 104,10
Maritime Travel Inc 74,71
 

Največja podjetja na področju prehrambnih storitev v Kanadi (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Canadian Test Case 177 Corp 22.199,41
Restaurant Brands International LP 3.736,58
Redberry Franchising Corp 955,67
Groupe Restaurants Imvescor Inc 593,63
Compass Group Canada Ltd 522,79
Cara Operations Ltd. 487,68
Kelseys Restaurants Inc 440,72


Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, letne stopnje rasti (CAGR) pa se nanašajo na dolarske vrednosti.

Vir: Factiva, junij 2018.



Poglejte si tudi:

Bilateralni ekonomski odnosi s Slovenijo

Poslovanje